کد خبر: 6009
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
تولید نهال

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از توزیع ۴۵ هزار اصله نهال صنوبر رایگان در بین کشاورزان در راستای زراعت چوب شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، بهزاد شاهمرادی با اعلام این مطلب افزود: این تعداد نهال رایگان در آستانه هفته منابع طبیعی هفته گذشته بین کشاورزان اسدآبادی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان هنوز در رابطه با اختصاص نهال برای غرس در هفته درختکاری مشخص نشده است، گفت: سهمیه استان همدان در این رابطه ۳۵۰ هزار اصله نهال بوده که پیش بینی می شود از این تعداد، ۵۰ هزار اصله نهال به اسدآباد اختصاص یابد که این نهال به صورت رایگان در اختیار مردم و ادارات قرار خواهد گرفت.

شاهمرادی این نهال ها را شامل زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد و توت برشمرد و یادآور شد: برای احیاء و تقویت مراتع چمنی و تلطیف مراتع دام ۳۰۰ کیسه کود شیمیایی اوره در بین روستاهای وندآباد، قوش تپه، حسام آباد، آهو تپه و یوسف آباد توزیع شده که کودپاشی سه روستا انجام گرفته و مابقی روستاها نیز در دست انجام قرار دارد.

وی در ادامه از انجام ۲۵۰ هکتار بذرکاری و بذرپاشی در شیلاندر و کمک سفلی شهرستان در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: در راستای آبخیزداری در سالجاری بندهای ملاتی، گابیونی، خشکه چین در شیلاندر، چنارسفلی، قراکند و کمک سفلی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =