صادرات شیر

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان شیر به کشورهای اروپایی و خلیج‌فارس محسوب می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفت‌وگو با روسنا (روستانیوز) با اشاره به مفهوم مدیریت جهادی اظهار داشت: در حال حاضر واژه مدیریت جهادی کاری فراتر از اموری است که در گذشته بوده؛ بنابراین ضرورت دارد که از سوی مسئولان تمام جوانب آن به‌درستی اجرایی شود.

وی با بیان این‌که مدیریت جهادی ترکیبی از واژه جهاد، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی است، یادآور شد: مدیریت جهادی باید با خلوص‌نیت و با اعتبارات مشخص و در جای خود هزینه شود تا باعث شکوفایی و پیشرفت جامعه و به‌خصوص بخش کشاورزی شود.

شهبازی با بیان این‌که عمده مدیران فعال در مجموعه سازمان مدیران انقلابی، جهادی و جهاد‌گر هستند، یادآور شد: مدیران فعال در جهاد کشاورزی استان تلاش بسیار خوبی را در راستای تحقق مدیریت جهادی انجام دادند؛ به‌طوری که اقدامات آن‌ها در طول یک‌سال اخیر به افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان منجر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان این‌که در سال‌های اخیر روستاهای موفقی در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور معرفی شدند، افزود: امسال از میان ۱۰ روستای برتر در زمینه تولید محصولات کشاورزی، یکی از روستاهای کرمانشاه به‌عنوان روستای برتر معرفی شد.

وی افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای مجموعه تحت مدیریت جهاد کشاورزی استان مواردی نظیر خودکفایی گندم در سال گذشته بود؛ به‌طوری که این استان جزو استان‌های چهارم و پنجم در زمینه تولید گندم به‌شمار می‌رود و سالانه میانگین ۶۵۰ هزار تن به‌صورت مازاد بر نیاز محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

شهبازی از توسعه سطح زیرکشت کلزا در کرمانشاه خبر داد و افزود: جهاد کشاورزی کرمانشاه در مقایسه با چهار سال گذشته سطح زیرکشت این محصول را به میزان ۱۱ برابر افزایش داده است.

وی از توسعه نژاد دام‌های صنعتی در این استان در طول یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: برای توسعه بخش دامپروری و تأمین گوشت و شیر در یک‌سال اخیر میانگین ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت شده است.

شهبازی با اشاره به توسعه گلخانه‌های استان در سال‌های اخیر یادآور شد: طی دو سال گذشته سطح گلخانه‌های استان به‌طور میانگین به دو برابر افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان این‌که این استان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور به‌شمار می‌رود، یادآور شد: میانگین محصولات تولیدی کشاورزی کرمانشاه سالانه بیش از ۵/۴ میلیون تن ارزیابی می‌شود، این در حالی است که در زمینه کشت و تولید کلزا جزو استان‌های ردیف ششم و در زمینه تولید گندم نیز جزو استان‌های ردیف اول کشور محسوب می‌شویم.

وی با بیان این‌که در طول سه سال گذشته میانگین ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت، افزود: بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی ما در ‌سال آینده به سیستم آبیاری تحت‌فشار متصل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: سالانه ۳۲۵ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود که ۵/۱ برابر نیاز استان است. در حال حاضر استان کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کنندگان شیر به کشورهای اروپایی و خلیج‌فارس محسوب می‌شود و اگر کمبودی در این زمینه بود، این صادرات انجام نمی‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با تأکید بر این‌که برنامه‌ریزی برای تأمین میوه شب عید در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: در صدد تأمین یک‌هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب درختی برای مردم استان هستیم.

وی گفت: سیب درختی از استان آذربایجان‌غربی و پرتقال از مناطق شمالی کشور تأمین خواهد شد تا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

شهبازی با بیان این‌که مردم نگران تأمین میوه شب عید نباشند، افزود: در سنوات گذشته ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن سیب در ایام عید مصرف می‌شد که امسال این میزان ۵۰۰ تن در نظر گرفته شده و میزان مصرف پرتقال نیز بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن و یک‌سال نیز ۹۰۰ تن بوده که امسال این میزان یک‌هزار تن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =