عباس آرگون

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و ایران درخصوص میزان خسارات ناشی از شیوع کرونا در کشور و به‌تبع آن بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه اظهار داشت: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از صادرات ما به کشورهای همسایه بود، بسته شدن مرزها قطعاً موجب محدود شدن صادرات می‌شود. 

عباس آرگون در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: همان‌طور که می‌دانید با توجه به شرایط تحریم فعلی، صادرات نفت ما محدود شده و به حداقل رسیده است؛ به‌همین دلیل عمدتاً تأکید روی صادرات غیرنفتی بود. بنابراین بسته شدن مرزها و محدود شدن صادرات غیرنفتی ما به این کشورها تأثیر منفی بر اقتصادمان می‌گذارد؛ چراکه با قطع یا محدود شدن صادرات دیگر نمی‌توان تولید کرد. 
آرگون با بیان این‌که امیدواریم این وضعیت و شرایط کوتاه‌مدت باشد و هرچه سریع‌تر برطرف شود، افزود: تحقق این امر نیازمند این است که توجه ویژه‌ای به پیشگیری از کرونا انجام شود تا بتوانیم روند توسعه صادرات‌مان را با کشورهای همسایه داشته باشیم. 
وی در پاسخ به این پرسش که از لحاظ ریالی چقدر به اقتصاد کشور ضرر وارد خواهد شد، گفت: برآورد دقیق نمی‌توان ارائه کرد، چراکه میزان خسارت به زمان مرتبط است و هرچه زمان آن بیش‌تر باشد قطعاً تأثیر منفی آن برای قتصاد کشور بیش‌تر خواهد بود. 
آرگون اظهار داشت: قبلاً محدودیت‌های زیادی داشته‌ایم، اما هیچ‌گاه به این گستردگی نبوده است. بحث بیماری مرتبط با سلامت افراد است و همه کشورها می‌خواهند خودشان را مصون نگه‌دارند؛ بنابراین این کشورها عمدتاً به‌دنبال پیشگیری هستند تا درمان و طبیعی است که چنین اقداماتی از سوی کشورهای اطراف صورت بگیرد. 
وی تصریح کرد: با این وضعیت عمدتاً شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که صادرات‌محور هستند و کالاهایشان را به این کشورها ارسال می‌کنند با یک مانع جدی برای صادرات مواجه می‌شوند و این امر نیز به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که داریم، اضافه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =