کد خبر: 5993
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
نهال

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس حدود ۶۵۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی امسال در استان خبر داد.

   به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، عبدالعلی جلیلیان با اشاره به تدارک غرس ۶۵۰ هزار اصله نهال در استان کرمانشاه در هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی امسال ۳۵۰ هزار اصله نهال شامل گونه های سردسیری مثل افرا، اقاقیا، زبان گنجشگ، عرعر، ارغوان و... در مناطق سردسیر استان و گونه های گرمسیری مثل اکالیپتوس، کُنار، زیتون تلخ و ... در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه غرس خواهد شد.
جلیلیان اضافه کرد: علاوه بر این حدود ۳۰۰ هزار اصله نهال دیگر هم در قالب طرح زراعت چوب که اجرای آن از آذر ماه در استان شروع شده، در هفته منابع طبیعی در استان غرس خواهد شد.
رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به توزیع رایگان همه این نهال ها، گفت: البته به منظور مراقبت و نگهداری هدفمند عمده این نهال ها در قالب عقد قرارداد نهضت سبز با ادارات، ارگانها، صاحبان صنایع و کارخانجات، دانشگاه ها و... توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: توزیع نهال ها را بگونه ای خواهیم داشت که کشت توده ای آنها انجام شود، زیرا در این صورت پس از کشت نیز قابل پایش خواهند بود، هرچند در مواردی هم توزیع نهال را به مردم متقاضی دریافت نهال خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =