کد خبر: 5986
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
منابع طبیعی

 مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی ۶۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی اظهار داشت: ۲۳ طرح جنگل‌کاری، هشت طرح حفاظت و امور اراضی، ۲۷ طرح در حوزه احیاء و اصلاح مراتع و شش طرح آبخیزداری و آبخوانداری برای حفظ منابع پایه آب و خاک و مهار سیلاب در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.  
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان این‌که ۳۵۰ هزار اصله نهال در طول این هفته در بین مردم توزیع می‌شود، افزود: این نهال‌ها شامل اقاقیا، زبان گنجشک، سنجد و توت است، چرا که مقاوم به شرایط کم‌آبی و مناسب با اقلیم همدان هستند.  
خزایی گفت: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی در کاشت نهال و حفظ و احیای عرصه‌های ملی از برنامه‌های مهم در طول هفته منابع طبیعی است.  
وی اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده که شعار امسال این هفته «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =