سیلاب دزفول

رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۱۸ هزار و ۶۰۰ پرونده را در سامانه وزارت کشاورزی برای خسارات سیلاب ثبت کردیم که به ۱۰ هزار و ۱۷۰ مورد ان ناکنون تسهیلات پرداخت شده و ۷۲۰ پرونده هم اصلاح شده و در انتظار پرداخت تسهیلات هستند.

به گزارش روستانیوز، احد ظفری اظهار داشت: خسارت به مزارع پرورش ماهی، گندم و کلزا و دامداری های استان همدان در سیلاب‌های و بارندگی‌های شدید روز های  اخیر بخش‌های زیادی در مزارع پرورش ماهی در نهاوند و مزارع گندم و کلزا در شهرستان‌های جنوبی استان و دامداری‌ها در اسدآباد خسارت‌های زیادی دیدند.

وی با بیان اینکه براورد خسارت‌ها  در دست بررسی است و به زودی اعلام می‌شود افزود: بیشترین خسارت بخش کشاورزی مربوط به شهرستان نهاوند است و با وجود هشدار‌های اداره کل هواشناسی و جهاد کشاورزی و اقداماتی که بعد ازسیلاب نوروز امسال شده بود باز هم خسارات در این شهرستان زیاد بود.

ظفری ادامه داد: خسارت‌ها بعد از برآورد در استان به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران کشور فرستاده می‌شود و  اعتبارات مورد نظر به استان اختصاص داده می‌شود.

رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر بیمه کردن مزارع و زمین‌های کشاورزی و دامی افزود:شرکت‌های بیمه هم در استان در حال تهیه میزان خسارات و بررسی برای پرداخت خسارات‌های کشاورزان هستند.

ظفری  با اشاره به سیلاب نوروز امسال هم گفت: در این سیلاب هم ۱۸  هزار و ۶۰۰ پرونده را در سامانه وزارت کشاورزی برای خسارات سیلاب ثبت کردیم که به ۱۰ هزار و ۱۷۰ مورد ان ناکنون تسهیلات پرداخت شده و ۷۲۰ پرونده هم اصلاح شده و در انتظار پرداخت تسهیلات هستند.

این مسول  اضافه کرد: پس از سیلاب عید امسال ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تعمیر جاده‌های بین مزارع، کانل کشی آب و زهکشی، لایه روبی کانال‌های آب و قنوات  است.

او همچنین از بخش پرداخت تسهیلات بانکی دولت به کشاورزان خسارت دیده از سیل و سیلاب برای سه سال هم خبر داد و افزود: دولت ۱۹۱ میلیارد تومان برای پرداخت اقساط و سود تسهیلات به  کشاورزانی که سر رسید تسهیلات آن‌ها از تاریخ اول مهر سال ۹۶ تا ۳۱ فروردین سال ۹۸ است اختصاص داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =