کد خبر: 5926
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
رستوران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: تا اطلاع ثانوی، هرگونه گردهمایی و تجمع تحت هر عنوانی در واحدهای گردشگری استان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا ممنوع شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حبیب یزدان پناه گفت: دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ شده است و واحدهای خدمات رسان گردشگری باید در صورت مشاهده موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا را به مرکز بهداشت شهرستان اطلاع دهند.

وی با اشاره به نشست و جلسات توجیهی با حضور فعالان حوزه گردشگری و نیز نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: به دهیاری روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری استان اعلام شده است تا بر مکان‌های عمومی روستا و سرویس بهداشتی مطابق با توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی، نظارت شود.

او با اشاره به اینکه از ظرفیت راهنمایان گردشگری استان در بحث اطلاع‌رسانی توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط استفاده می‌شود، گفت: جریان گردشگری استان در رابطه با این موضوع توجیه شده و اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی، به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس، بازدید گروهی از موزه‌های این استان ممنوع است.

هم اکنون ۶ موزه فعال با مجموع مساحت ۱۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع در خراسان شمالی وجود دارد و ۲ موزه نیز جمعا با مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در آشخانه و اسفراین در دست اجرا است. هم اکنون هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان مسافران را پذیرش می کنند.   

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و علاوه بر این طبیعت بکر و دست نخورده روستایی ظرفیت خوبی برای بوم‌گردی و ایجاد اقامتگاه در استان است.

تاکنون در خراسان شمالی بیماری که کرونا داشته باشد دیده نشده است اما افرادی مشکوک به این بیماری در استان دیده شده اند که هنوز نتیجه آزمایش آن ها اعلام نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =