کد خبر: 5887
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
زعفران

یک شرکت استارت آپ ایرانی، توانست با استفاده از گلبرگ‌های زعفران، کاغذی تولید کند، که باعث حفظ محیط زیست می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سالانه حدود ۲۰ هزار تن گلبرگ زعفران، به عنوان دور ریز ضایعات، باعث از دست رفتن بخش مهمی از محصول گیاه زعفران شده است، اما یک شرکت زعفران، به منظور مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی خود، با حمایت از یک شرکت استارتاپ،  اقدام به تولید کاغذ از گلبرگ زعفران کرده است.
فرهاد سحرخیز عضو هیات مدیره این شرکت گفت: سال ها، هیچ استفاده‌ای از گلبرگ‌های زعفران بعد از جداکردن از کلاله نمی‌شد و این دغدغه ی استفاده از گلبرگ‌ها و ایجاد ارزش افزوده،  همواره برای ما وجود داشت.
او تصریح کرد: از این رو با توجه به نگاه ویژه شرکت‌ ما، به حمایت از استارت آپ‌ها و نیز آشنایی با گروهی که راهکار تولید کاغذ از گلبرگ زعفران را ارائه داده بود، باعث شد تا بتوانیم با سرمایه گذاری در این بخش از کاغذ‌های تولیدی به این روش، در صنعت کاغذ و حتی بسته بندی با قابلیت چاپ، استفاده کنیم.
عضو هیات مدیره این شرکت گفت: در این زمینه، سرمایه‌ای را در اختیار ایده‌پردازان قرار دادیم تا در کارخانه‌ای واقع در تربت حیدریه،  تولید کاغذ با گلبرگ را به صورت رسمی از ۸ اسفندماه امسال عملیاتی کنند.
سحرخیز افزود: این ایده برای نخستین بار، در جهان پیاده سازی و اجرا می‌شود و بعد از افتتاح آن و عملیاتی شدن آن، می توانیم به لطف بهره گیری از گلبرگ‌های گیاه پر خاصیت و پر رمز و راز زعفران و با جلوگیری از قطع درختان و همچنین کاهش ایجاد زباله، گامی مهم هر چند کوچک درجهت حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی تمیز و سالم برداریم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =