کد خبر: 5860
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کتابخانه روستا

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان گفت: چهارمین کتابخانه روستایی و خیرساز این شهرستان ایجاد شد که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد سلطانیه بیان کرد: کتابخانه خیرساز مرحومه حاجیه خانم شاکری در روستای جزن شهرستان دامغان مجوز خود را دریافت و در حال تجهیز کمبودها و دریافت کد سامانه ای برای بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: ساختمان و زمین این کتابخانه با ارزش ۲ میلیارد ریال ایجاد شده است که به پیشنهاد خیر تا ۱۵ سال در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.

سلطانیه اظهار داشت: تامین تجهیزات این کتابخانه شامل قفسه، میزهای مطالعه و صندلی نیز از طریق کمک خیران، در این مکان قرار گرفته است.

وی افزود: نیروی انسانی و بقیه تجهیزات و کمبودها نیز از طریق اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان تامین می‌شود.

سلطانیه به چگونگی تامین کتاب برای این کتابخانه روستایی اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود سه‌هزار کتاب از سوی مردم به این کتابخانه اهدا شده است و پس از بهره‌برداری نیز، یکهزار کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌ها به این مکان تعلق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، ساخت سه باب کتابخانه عمومی در شهرک گلستان، مسکن مهر و روستای حسن آباد با توجه به پراکندگی، رشد جمعیت، توسعه شهر و درخواست اهالی منطقه، مورد نیاز است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان تصریح کرد: اهالی روستای ۲ هزار نفری حسن آباد با توجه به وجود مدارس در این روستا، طی سال های جاری خواستار ایجاد کتابخانه بودند که امیدواریم با تخصیص اعتبار به زودی این مشکل نیز مرتفع شود.

هم اکنون شهرستان دامغان دارای ۹ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد، ۶ باب کتابخانه شهری و بقیه روستایی است.

سه روستای پرجمعیت دامغان، از نعمت کتابخانه برخوردارند و کتابخانه حاج علی اصغر درواری، شهدا و فجر، به ترتیب در روستاهای دروار، خورزان و کوه زر دایر است. 

در مجموع ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهر موجود است و بیش از ۶ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =