کد خبر: 5855
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
روستاي سرشكه

دهیار روستای سرشکه گفت: این روستا از چند محله به نام‌های خشک‌بیجار، میران‌محله، احمدخان‌محله، بالامحله و پایین‌محله تشکیل شده و ۳۵۰ خانوار دارد. اهالی روستا اغلب کشاورز هستند. در سرکشه پنج‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد و برنج، کیوی، خرمالو، آلوچه و سبزیجات ازجمله تولیدات این روستاست.

به‌گزارش روستا نیوز، طاهر قوامی‌پور، که در رشته عمران درس خوانده و حدود سه سال است دهیاری روستا را برعهده دارد، افزود: تعامل شورای روستا و دهیاری بسیار خوب است و در کارهای اجرایی با هم همکاری خوبی داریم. در این مدت ۲۰ پروانه ساختمانی صادر کردیم و تعریض جاده، پل‌سازی، شن‌ریزی، نصب تابلوی شهدا برای کوچه‌ها، سایبان برای ایستگاه مسافربری، نصب سرعت‌گیر، لوله‌گذاری آب و کمک به هیئت‌های ورزشی ازجمله اقداماتی است که در روستا انجام شده.

وی ادامه داد: خوشبختانه اهالی روستا تحصیلات بالایی دارند، از نمونه این افراد می‌توان به پرفسور حسین یکتا، در حوزه فلسفه و منطق، اشاره کرد که آخر هفته‌ها در مسجد سخنرانی می‌کند.

قوامی‌پور با اشاره به نقاط قوت روستا اضافه کرد: پست بانک و دستگاه عابر بانک در روستا داریم تا مردم در این زمینه مشکلی نداشته باشند. ایجاد گاوداری، فراهم آوردن شرایط مناسب برای کشت محصولاتی همچون برنج، کیوی، توت‌فرنگی و تمشک که هم برای مصرف اهالی و هم برای فروش استفاده می‌شود، از دیگر نقاط مثبت روستا محسوب می‌شود. گفتنی است، کارخانه برنج‌کوبی نیز در روستا داریم که اگر کارخانه بسته‌بندی هم احداث شود، به صادرات بیش‌تر محصول برنج کمک خواهد کرد. همچنین بازارهای محلی و سنتی در روستا فعال است.

وی افزود: روستای سرشکه منطقه‌ای جلگه‌ای و دارای مناطق بکر است که گردشگران می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند. هر ساله در روستا جشنواره نوروزی برگزار می‌کنیم؛ اما مهم‌ترین برنامه‌ ما که آن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، ایجاد اشتغال برای جوانان است.

دهیار روستای سرشکه به مشکلات روستا نیز اشاره کرد و گفت: کمبود روشنایی و تیر برق‌های فرسوده، افت ولتاژ برق، مرمت روکش آسفالت و سنگ‌فرش برای بازارچه و حضور نیروی خانم در خانه بهداشت ازجمله مشکلات و نیازهای روستاست. همچنین خواستار توجه بیش‌تر مسئولان به مسائل کشاورزی هستیم؛ زیرا باغ‌چای‌های روستا از بین رفته است. اکنون تفکیک زباله در روستا محدود است که در این زمینه باید اهالی نیز همکاری کنند.

به‌گزارش روستانیوز، روستای سرشکه در ۹ کیلومتری غرب شهرستان لاهیجان به‌سمت سیاهکل با فاصله دوکیلومتر از جاده اصلی قرار دارد. روستایی زیبا و سرسبز با مردمانی خون‌گرم، مهمان‌نواز و مومن که اغلب با برنج‌کاری و دامداری امرار معاش می‌کنند. امام‌زاده آقا سیدرضا(ع) و مسجد جامع سرشکه ازجمله مکان‌های زیارتی روستا هستند و با همت و تلاش اهالی روستا به‌شکل بسیار زیبا بازسازی شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =