مديريت كسب‌وكار

یک کارشناس حوزه مدیریت کسب‌وکار اظهارداشت: دولت برنامه‌ و حتی قانون برای بهبود فضای کسب‌وکار دارد، اما تا به امروز چندان اجرایی نشده، چون فقط در حد حرف بوده است.

به گزارش روستانیوز، مهدی کماسی در گفت‌وگو با روستانیوز گفت: در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار موانعی وجود دارد؛ ازجمله این‌که شخص هنگام شروع کار با مشکلات مالی مواجه می‌شود و امنیت سرمایه‌گذاری ندارد.

کماسی افزود: از سوی دیگر با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی، وجود تحریم‌ها و همچنین موانع داخلی؛ فرد سرمایه‌گذار به خوبی نمی‌تواند کسب‌وکارش را پیش ببرد.

وی ادامه داد: همچنین در بحث مالیات مشکلات اساسی برای فرد سرمایه‌گذار وجود دارد؛ به‌عنوان مثال علی‌رغم این‌که وقتی کسب‌وکاری شروع می‌شود یک تا دو سال زمان می‌برد تا آن کار به سوددهی برسد، اما از همان ابتدا مالیات‌هایی برای آن تعیین می‌شود که سرمایه‌گذار را با مشکل مواجه می‌سازد.

کماسی خاطرنشان کرد: از دیگر موانع می‌توان به ناپایداری مالی بودجه بخش دولتی اشاره کرد؛ به این معنا که دولت می‌گوید از کسب‌وکارهای جدید حمایت می‌کند، اما شاهدیم که حمایت دولت پایدار نیست.

وی در پاسخ به این سوال که برای برداشتن موانع و بهبود محیط کسب‌وکار چه باید کرد، گفت: مهم‌ترین و نخستین گام جهت بهبود محیط کسب‌وکار این است که در برخی قوانین و مقررات ازجمله مقررات گمرکی تغییراتی ایجاد شود تا شخصی که کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند، بدون ترس از مواجه شدن با موانع بتواند کارش را پیش ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =