کد خبر: 5848
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
22

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شرکت ایده‌پردازی و کارآفرینی زایا در راستای تجاری‌سازی طرح‌های کشاورزی و جذب سرمایه‌گذاران برای ارتقای بخش کشاورزی امضاء شد.

به گزارش روستانیوز، معاون آموزشی، فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: اقتصادهای نفتی به‌دلیل وابستگی به درآمدهای نفت و هزینه‌کرد ناکارآمد آن اکثراً با مشکلات ساختاری و نهادی مواجه می‌شوند که به‌طور کلی از آن تحت عباراتی همچون نفرین منابع نام برده می‌شود. از جمله پیامدهای مخرب این شرایط، تضعیف بخش قابل مبادله یا تجاری اقتصاد است که شامل محصولات کارخانه‌ای و کشاورزی می‌شود. از این رو در یک اقتصاد نفتی، تمرکز بر بخش کشاورزی علاوه بر تنوع‌بخشی به محصولات صادراتی، در انقطاع حرفه‌ای از وابستگی بیش‌تر به درآمدهای نفتی و اصلاح ساختارها و سازمان‌های ناکارآمد آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

اسدالله ابراهیمی گفت: در جهت شناخت، ایجاد، تثبیت و توسعه بازار بخش کشاورزی؛ سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به منظور تجاری‌سازی طرح‌های کشاورزی و همچنین تأمین مالی عمومی یا جذب سرمایه‌گذاری انفرادی، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ایده‌پردازی و کارآفرینی زایا امضاء کرده است.

وی افزود: بدیهی است این سازمان می‌تواند مسیر طرح‌های کشاورزی کشور را از کالاهای فنی و مهندسی به سمت تجاری‌سازی و در نتیجه سرمایه‌گذاری برای عملیات اجرایی هموار کند و مرجعی تخصصی برای این مهم شود.

 ابراهیمی اظهار داشت: این سازمان همچنین می‌تواند ارتباط فعالان بخش کشاورزی را با نهادهای مالی و سرمایه‌گذاران خصوصی برقرار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =