کد خبر: 5752
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال تا این تاریخ به میزان ۶۰۶ میلیارد ریال با عملکرد ۱۱۳ درصد اعتبار مکانیزاسیون جذب شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جواد تاراسی اظهار کرد: از میزان اعتبار ابلاغی ۵۳۳ میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون در سال‌جاری تاکنون به میزان ۶۰۶ میلیارد ریال جذب شده است که این مهم منجر به تهیه و تامین چندین دستگاه و ماشین‌آلات کشاورزی شده است. لازم به ذکر است از محل اعتبار تامین شده مذکور تاکنون تعداد ۲۳۵ دستگاه تراکتور و ۸۳ دستگاه کمباین تامین شده است، همچنین تعداد ۳۰۲ دستگاه ماشین‌های کشاورزی نیز تهیه شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان به ضریب مکانیزاسیون تحقق یافته استان زنجان در سال‌جاری اشاره و عنوان کرد: ضریب مکانیزاسیون تحقق یافته استان زنجان در سال‌جاری، حدود  ۲.۰۴ اسب بخار در هکتار بوده و این مهم نشانگر آن است که علی‌رغم وجود مشکلات پیش آمده، فروش و سایت شرکت تراکتورسازی ایران مطابق اهداف برنامه مشخص شده تحقق پیدا کرده است.

تاراسی با اشاره به اینکه استان زنجان جایگاه دوم خود را در ارتقای شاخص ضریب مکانیزاسیون حفظ خواهند کرد، افزود: علاوه بر موارد مذکور، برنامه‌ریزی شاخص توسعه مکانیزاسیون در سال‌جاری تامین و تجهیز ناوگان برداشت غلات به تعداد ۸۳ دستگاه کمباین جدید است. لازم به ذکر است که در سه سال اخیر ۱۵۰ دستگاه کمباین تأمین شده و این موضوع مهم منجر به برداشت گندم استان در سطح ۱۰۵ هزار هکتار با ریزش زیر ۲ درصد و افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =