11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌زمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و جشن بزرگ ۴۱ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۲۶ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد و کلنگ اجرای یک طرح نیز به زمین زده می‌شود.

به گزارش روستانیوز، رسول جلیلی در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره ۷۲ شهید سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه و همچنین فرصت مناسبی برای افزایش همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت است.

جلیلی با تأکید بر ضرورت برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشن‌های مردمی و برنامه‌های دهه فجر در سازمان افزود: برنامه‌های مختلفی برای خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان تدوین شده، تا ۴۱ سالگی انقلاب با شکوه بیش‌تری برگزار شود.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با دهه مبارک فجر ۵۲۶ طرح عمرانی، اقتصادی، تولیدی و تحقیقاتی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال با ایجاد و تثبیت اشتغال برای یک‌هزار و ۲۵۱ نفر به‌صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: این پروژه‌ها شامل ۴۲۳ طرح در بخش آب و خاک، ۴۵ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۳۱ طرح عشایری، هشت طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، شش طرح تحقیقاتی، پنج طرح در زیربخش تولیدات دامی، دو طرح در زیربخش تولیدات گیاهی، پنج طرح در زیربخش تعاون روستایی و همچنین یک طرح شیلاتی می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی اظهار کرد: تعداد ۴۲۳ پروژه سیستم‌های نوین آبیاری از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتباری بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد ریال به مساحت یک‌هزار و ۶۴۰ هکتار آماده بهره‌برداری است.

جلیلی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۵ پروژه منابع‌طبیعی و آبخیزداری از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، شامل اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، سوخت جایگزین و کمربند حفاظتی با اعتبار ۲۵۵ میلیارد ریال و اشتغال یک‌هزار و ۶۱ نفر است که به‌صورت مستقیم در سراسر استان افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۱ پروژه عشایری از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، شامل مرمت و بازسازی ایل‌راه عشایری، بهسازی چشمه، لوله‌گذاری و احداث آبشخور دام سبک و همچنین تعمیر و تجهیز اداره شهرستان‌های خوی و ماکو نیز با اعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تعداد هشت پروژه از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری بالغ‌بر ۶۷۱ میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۴ نفر به‌صورت مستقیم آماده بهره‌برداری شده است.

جلیلی ادامه داد: این طرح‌ها شامل واحدهای روغن‌گیری، جو پرک‌شده، بسته‌بندی حبوب، گندم پوست‌گیری و نیم‌کوب شده، چیپس میوه، بسته‌بندی خشکبار، سردخانه و بسته‌بندی میوه، کشتارگاه مرغ، بسته‌بندی گوشت مرغ تازه و منجمد، احشاء و پای مرغ، رشته پلویی، پنیر سفید ایرانی، بسته‌بندی چای با مجموع ظرفیت ۳۰ هزار و ۴۰ تن است.

وی اضافه کرد: تعداد پنج پروژه از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، در زیربخش تولیدات دامی با اعتبار بالغ‌بر ۷۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ نفر مستقیم نیز آماده افتتاح شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان تأکید کرد: این طرح‌ها شامل یک طرح پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت ۷۲۶ رأس و با مجموع سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای هشت نفر به‌صورت مستفیم و یک طرح پرورش اسب با ظرفیت ۲۳ رأس با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای دو نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان بوکان است.

جلیلی همچنین خاطرنشان کرد: دو طرح مرغداری گوشتی و یک طرح مرغ تخم‌گذار با مجموع ظرفیت ۶۰ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای هشت نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان‌های پلدشت و سردشت نیز از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در زیربخش تولیدات دامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به جزئیات طرح‌ها در حوزه بهبود تولیدات گیاهی بیان کرد: تعداد دو پروژه از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، در زیربخش تولیدات گیاهی با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای هفت نفر به‌صورت مستقیم آماده بهره‌برداری شده است که این طرح‌ها شامل دو واحد گلخانه با مجموع مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای هفت نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان‌های مهاباد و چایپاره است.

رونمایی از ۶ دستاورد تحقیقاتی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: هم‌زمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، شش دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی نیز در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جلیلی افزود: تعداد شش پروژه از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل معرفی دو پایه پیوندی اسپوتا و ناظمیه در انگور است که مقاوم به بیماری سرطان طوقه و ریشه است، معرفی چهار رقم گردوی برتر ازجمله رقم چالدران، اجرای پروژه افزایش بهره‌وری مصرف آب در راستای طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه، رونمایی از چهار عنوان کتاب منتشر شده در سال ۹۸ و همچنین معرفی سه رقم گندم نان دیم با عملکرد بالا و نیاز آبی کم است.

این مسئول همچنین به افتتاح یک طرح شیلاتی نیز اشاره کرد و افزود: یک طرح پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت ۵۰ تن از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای دو نفر به‌صورت مستقیم نیز در این ایام آماده بهره‌برداری شده است.

جلیلی بیان کرد: تعداد پنج پروژه از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، در مدیریت تعاون روستایی با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۹ نفر به‌صورت مستقیم آماده بهره‌برداری است که این طرح‌ها شامل مرکز معاینه فنی خودرو، اقامتگاه بوم‌گردی، رستوران سنتی و مرکز جمع‌آوری شیر در شهرستان‌های ارومیه، سردشت، چالدران و میاندوآب است.   

وی همچنین یادآور شد: تعداد یک پروژه مرمت و بازسازی قنات از مجموع ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی، با اعتباری بالغ‌بر نیم میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر مستقیم آماده کلنگ‌زنی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌برداران، رونق تولید و تأمین امنیت غذایی مردم عنوان کرد.

جلیلی یادآور شد: این ایام عزیز و فرخنده را مرهون شهدای گرانقدر و عزیزی هستیم که درخت تناور این انقلاب با خون آنان سیراب شده است. امسال دهه فجر معطر و منور به آیین معنوی چهلم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور روح بلند و بزرگ اوست، سردار عزتمند و غیور ایران اسلامی که تا ابد زنده است و تفکر آزاده و ولایی‌اش همیشه منشور تمامی فعالیت‌ها و اقدامات ما هست و خواهد بود.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های محوری ۱۶ گانه تدوین شده پرداخت که در قالب کمیته‌های تخصصی و طبق جدول زمان‌بندی در این ایام اجرا خواهد شد.

محمد دیبایی گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، برگزاری مسابقات ورزشی بین همکاران با اولویت ورزش‌های همگانی، دیدار با خانواده معظم شهدای جهاد کشاورزی به‌ویژه شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و جشنواره غذاهای محلی و سنتی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع دهه فجر و تبیین گام دوم انقلاب ازجمله برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در دهه مبارک فجر است.

دیبایی به سایر برنامه‌های تدوین شده برای اجرا در این ایام اشاره و اظهار کرد: ویزیت رایگان اکیپ‌های دامپزشکی، ارائه خدمات کشاورزی رایگان توسط شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، عطرافشانی و غبار روبی از مزار شهدا، برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، مصاحبه مطبوعاتی و دیدار مردمی ریاست سازمان، برگزاری یادواره شهدای جهاد کشاورزی و شهید سردار سلیمانی، جشن ورود امام خمینی(ره)، محیط‌سازی و آذین‌بندی ساختمان‌های سازمان، ارسال پیامک از طریق فضای مجازی و سامانه پیامکی و تهیه روزشمار انقلاب، چاپ شعارهای دهه فجر در سربرگ نامه‌های اداری، حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ایجاد نمایشگاه عکس پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از کشاورزان نمونه، از دیگر برنامه‌های این دهه در سازمان هستند.

گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =