کشاورزی

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: برای اولین بار در کشور امروز از ۱۰۰ اپلیکیشن موبایلی در حوزه کشاورزی رونمایی می‌شود.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، علی‌اکبر مؤیدی رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور امروز در مراسم تقدیر از ۱۵۸ کشاورز نمونه‌ ملی گفت: برای اولین بار امروز از صد اپلیکیشن (برنامه کاربردی) موبایلی در کشور رونمایی می‌شود که به کارگیری آنها در بخش کشاورزی اتفاق مهمی را در تولید رقم خواهد زد.

وی همچنین گفت:‌ ۱۳۳ نشریه هم امروز معرفی می‌شود که استفاده کشاورزان از این منابع اطلاعاتی می‌تواند راهگشای آنها در تولید باشد.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور عنوان کرد: دلیلی که کشاورزان نمونه سقف تولید خودشان را نسبت به کشاورزان دیگر بسیار افزایش دادند، استفاده آنها از منابع علمی، اطلاعاتی و به کارگیری دانش در تولیدات‌شان است.

مؤیدی تصریح کرد: ملاک انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در سال جاری بهره‌وری بالا،‌ حفظ محیط زیست، تولید محصول سالم، کشت نشایی، کشاورزی حفاظتی بوده است.

وی به عنوان نمونه عنوان کرد:‌ کشاورز نمونه گندمکار امسال ۱۳ تن در هکتار و برنج کار نمونه ۱۲ تن در هکتار برداشت کرده است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در پاسخ به اینکه چرا تفاوت معناداری بین تولید کشاورزان نمونه و سایر کشاورزان وجود دارد، گفت: انتقال دانش فنی به کشاورزان نمونه، استفاده از آموزش و ترویج، استفاده آنها از نشریات کشاورزی و راهکار اصلی آنها در افزایش تولید بود.

براساس این گزارش، امروز سی و سومین دوره معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در سالن فجر سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تهران در حال برگزاری است. این مراسم با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی،‌ معاونان وزیر، مسئولان این بخش، نمایندگان مجلس برگزار می‌شود و قرار است از 155 کشاورز نمونه برتر در حوزه های زراعت، باغی، دامداری، شیلات، بازرگانی و کشاورزی، زنان روستایی تقدیر شود.

معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی سالانه طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود تا به نوعی از اقدامات آنها که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر به سزایی دارند، تقدیر شود.

این معرفی‌ها و تقدیر از کشاورزان، ضمن اینکه آنها را در ادامه راه مصمم می‌کند، باعث می‌شود سایر فعالان بخش کشاورزی هم آنها را به عنوان نمونه و الگوی کار خودشان قلم‌داد کرده و عملکرد تولیدات بخش کشاورزی افزوده شود.

کشاورزان نمونه در بخش زراعت،‌ باغبانی، دامداری و دامپروری، عشایر، جنگل، مرتع، تولید کنندگان طیور و دام معرفی می‌شوند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =