کد خبر: 5590
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
24

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان‌غربی گفت: ورزشکاران استان در نخستین دوره المپیاد ورزش‌های روستایی کشور «جام خوشه‌چین» موفق به کسب ۲ عنوان قهرمانی، ۲ مدال برنز و سه عنوان چهارمی شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم بهجت افزود: تیم فوتسال پسران روستایی استان با پیروزی سه بر ۲ مقابل قزوین در دیدار نهایی بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها جای گرفت و به مسابقات بین‌المللی راه یافت؛ گل‌های تیم آذربایجان‌غربی را در این دیدار، فرزاد نبی‌زاده، آکو محمدیان و نوید وفایی به ثمر رساندند.

وی بیان کرد: تیم والیبال دختران روستایی آذربایجان‌غربی نیز در دیدار نهایی جام‌ خوشه‌چین با برتری مقابل اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستاد و به مرحله بین‌المللی راه یافت.

وی ادامه داد: در رشته‌های انفرادی این مسابقات، «‏نیاز مقصودی» مقام سوم رقابت‌های چوب‌کشی دختران را به دست آورد و «متین کدخدایی» نیز بر جایگاه سوم مسابقات هفت‌سنگ پسران جای گرفت و هر کدام یک مدال برنز بر گردن آویختند.

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان‌غربی گفت: در رشته دو ۲ هزار متر دختران «نازلی صبوری» چهارم شد، «سمیه ابراهیمیان» مقام چهارم رشته هفت سنگ دختران را کسب کرد و تیم طناب‌کشی پسران استان نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

بهجت افزود: آذربایجان‌غربی آبان امسال نیز با کسب ۶ مدال طلا، سه نقره و یک برنز عنوان قهرمانی مسابقات ورزشی روستاییان و عشایر منطقه ۳ کشور /جام خوشه‌چین/ را که به میزبانی ارومیه برگزار شد، کسب کرد.

مرحله نهایی نخستین دوره رقابت‌های جام خوشه‌چین ویژه ورزشکاران روستایی و بازی‌های بومی با حضور ۷۰۰ ورزشکار دختر و پسر کشور از ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه جاری در ورزشگاه حافظیه و سالن‌های کوثر، دراگ، حجاب، شهید دستغیب، ربانی و شهدای قصردشت شیراز برگزار شد.

این جام در رشته‌های فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، دو و میدانی، چوب‌کشی و هفت‌سنگ مهارتی دختران و پسران برگزار شد.

در این رقابت‌ها، استعدادهای ویژه شناسایی و به فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی معرفی می‌شوند.

نخستین دوره جام خوشه‌چین با شعار «بهترین‌ها از بین بیشترین‌ها» به صورت روستا پایه انجام شد و ورزشکاران از سطح روستا به بخش، شهرستان، استان، منطقه و در نهایت مرحله ملی راه پیدا کردند.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =