کد خبر: 5530
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۹۵ درصد اقلام معیشتی مردم تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی امروز در گردهمایی ناظرین شرعی استان تهران و قدردانی از ناظرین برگزیده سال ۹۷ که در محل سالن اجتماعات  دامپزشکی استان تهران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نظارت را یـکی از مهمترین و پایـه ای تـریـن ارکان مدیریت  عنوان و اظهار کرد: نظارت شامل رکن های زیادی از جمله برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و ارزشیابی است.

وی افزود: نظارت به معنی بی اعتمادی نیست بلکه می توان به این شکل بیان کرد که نظارت یعنی کارها مطابق با برنامه ریزی پیش برود و لازم است معنی واقعی آن درست در جامعه تبین شود. 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به حدیث (هر مومنی مومن دیگر را نصیحت کند) از امام صادق (ع)، اشاره و تصریح کرد: نظارت در مسیر رشد و کمال یک اصل مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر به سمت اصلاح الگوی مصرف حرکت های خوبی انجام شده است، گفت: باید برای ادامه این مهم، روش های علمی را جایگزین روش های سنتی نمائیم و در واقع روش های قدیمی دیگر جوابگوی نیازهای مصرفی جامعه نیست.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در دام های کم بهره و پرخرج می توان با بگارگیری روش های نوین ژنتیک و اصلاح نژاد دام های زودباده و سود آور را جایگزین نمائیم.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد به جوانان، تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق و مدون و با اصلاح روش های کشاورزی می توانیم تا ۱۵۰ میلیون نفر را در همین شرایط آب و هوایی تغذیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد اقلام معیشتی مردم تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود و با تقویت این حوزه می توان موجب سلامت عمومی جامعه، رشد جسمی و فکری و ظهور استعدادهای درخشان شد.

در این همایش، مدیر کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به حجم و گستردگی وظایف اداره کل دامپزشکی استان تهران به عنوان یک ارگان حاکمیتی گفت: ۲۸ درصد دام سبک، ۲۰ درصد دام سنگین و ۲۹ درصد طیور کشور در استان تهران  واقع شده است و حدود ۲۷ درصد فراورده های خام دامی کشور در استان تهران مصرف می شود.

دکتر واعظی با بیان اینکه  ۹۲ درصد سردخانه های زیر صفر کشور در استان تهران واقع شده است، گفت: کلیه مجوزهای واردات گوشت قرمز و سفید کشور از مبدا تهرات صادر و سپس توزیع می شود.

وی افزود: در بحث تخم مرغ نیز ۲۸ درصد تولید تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می شود که این آمارها نشان دهنده حجم وظایف استان تهران و سختی کار در حوزه دامپزشکی است.

سپس حجت الاسلام و المسلمین بذری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به ماده ۵ و ۱۳ قانون نظارت شرعی گفت: امیداورم بتوانیم با نگاه ویژه حجت الاسلام و المسلمین تقوی در جهت احقاق حقوق ناظرین شرعی قدمی مثبت برداریم.

در پایان از نفرات برگزیده ناظرین شرعی استان تهران با لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =