کد خبر: 5481
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
رامسر

فرماندار شهرستان رامسر اعلام کرد که مبلغ ۳۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای تکمیل و راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری رامسر اختصاص یافت.

به گزارش روستانیوز، محمد ازاد با تاکید بر ضرورت  تسریع در تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری رامسر ظرف زمانی تدوین شده گفت ؛ این پروژه با قریب ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از  ۱۸ سال پیش تاکنون  در باغ ۳۳ هکتاری رامسر رها شده بود. 

فرماندار رامسر در جلسه کمسیون برنامه ریزی شهرستان رامسر اظهارداشت : به منظور تکمیل و راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان ردیف اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت

عضو شورای اداری استانداری مازندران بااشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی از شهرستان رامسر گفت : طی جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان مازندران که با حضور وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده بود تکمیل وبهره برداری این پروژه مورد موافقت وتاکید علی اصغر مونسان وزیر گردشگردی قرار گرفت.

ازاد بابیان اینکه تکمیل وبهره برداری از پروژه های نیمه تمام توریستی خودمی تواند سبب جذب توریسم بیشتر وارزاوری دررامسر شود خاطرنشان کرد:  باغ ۳۳ هکتاری شهرستان گردشگرپذیر رامسر یکی از ۲ طرح پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران طی سال ۸۸ برای ثبت جهانی به سازمان جهانی  یونسکو بوده است که متاسفانه به دلیل وجود ساختمان نیمه کاره فرهنگی و هنری از دستورکار ثبت جهانی خارج شد.

 این مقام مسوول بااشاره به اخرین تلاشهای صورت گرفته درباره وضعیت ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری رامسر گفت:  تکمیل بنای نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی و هنری واقع در عرصه این باغ ، با کاربری فرهنگی و موزه‌ای مانعی برای ثبت جهانی (یونسکو) از این باغ نمی‌شود. و ازسویی با وجود شرایط سخت تحریم ظالمانه استکبارجهانی علیه کشورمان ؛ دولت همچنان به مسیر توسعه گردشگری دررامسر ادامه میدهد
عضو شورای اداری استانداری افزود: دولت اعتبارات ویژه ای را برای تکمیل طرح های نیمه تمام در شهرستانها اختصاص داده است که اختصاص این میزان اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی وهنری رامسر از جمله این طرح ها است. 

فرمانداررامسر  بابیان اینکه تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری  به اداره راه و شهرسازی شهرستان محول شده تصریح کرد: دراین راستا مبلع  ۳۳۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان از محل تملک و دارایی  و محل متوازن تخصیص داده شده و مقرر گردیده تا سازمان برنامه وبودجه استان این میزان اعتبار را به اداره راه مسکن و شهرسازی پرداخت کند تا پس از انتخاب پیمانکار این طرح هر چه زودتر اجرایی شود.

فرمانداررامسرافزود : در حال حاضر  پیگیری مستمر برای اغاز تخصیص اعتبار و شروع عملیات احرایی در جریان است . 
وی تصریح کرد :هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان با پرداخت مبلغ  ۳۰ میلیون تومان برای اعزام مشاور و اجرای مراحل مقاوم سازی این بنا اقدام کرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =