کد خبر: 5474
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
شریعتمداری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شش سال گذشته تحولات زیادی در بخش کشاورزی کشور ایجاد شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور که با حضور عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سالن تلاش برگزار شد، اظهار کرد:  در شش سال گذشته تحولات زیادی در بخش کشاورزی کشور ایجاد شده است و حضور تعاونی ها و بخش خصوصی در حوزه کشاورزی قابل توجه است.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های کشت گلخانه ای در این دوره معادل کل دولت ها در چهل سال اخیر بوده است‌.

شریعتمداری در رابطه با انتقال آب به غرب کشور تصریح کرد: طرح انتقال آب به منطقه غرب کشور اشتغال و تحول بزرگی در آن مناطق ایجاد کرد و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان به کشاورزی آن منطقه شکل جدیدی بخشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ما باید با بخش خصوصی مشارکت داشته باشیم و توسعه اشتغال با روش های ضربتی هم مطلوب بوده است، همچنین استفاده از مشارکت های بین المللی هم می تواند در امر توسعه مفید باشد.

شریعتمداری ادامه داد: هدف ما توسعه صنعت زنبورداری در ایران است تا به مقصود برسیم.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل صندوق توسعه زنبورداری کشور اظهار کرد: در این ۴۰ سال در صنعت زنبورداری رشد کمی خوبی داشتیم و از یک میلیون کلونی به ۸ میلیون رسیده ایم.

بهزاد بانکی پور افزود: در چند سال اخیر از تک محصولی خارج شدیم و چندین محصول را در کنار عسل تولید می‌کنیم، همچنین ۱۵۰ تشکل فعال در صنعت زنبورداری کشور وجود دارند.

 بانکی پور در رابطه با برندسازی گفت: برندسازی ملی برای اولین بار اتفاق افتاده و شبکه تشکل ها با برند ملی محصولات خود را معرفی می‌کنند.

وی افزود: تکنولوژی های نوین برای تغذیه زنبور عسل وارد شده که جایگزین مناسبی برای شکر در فصل زمستان است.

مدیرعامل صندوق توسعه زنبورداری کشور گفت: صنعت زنبورداری کشور از سال ۲۰۱۵ در رویدادهای بین المللی حضور موثر دارد که نگاه توسعه صنعت زنبور عسل باعث تغییرات و رشد در این صنعت شده است.

وی افزود: اگر تفکر توسعه، تقویت شود در آینده نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در این صنعت خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =