شادلو

عضو هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور و عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی، عباس کشاورز را به‌عنوان اصلح‌ترین گزینه پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: عباس کشاورز یکی از مطرح‌ترین و موفق‌ترین مدیران حوزه کشاورزی است.

وی در پست‌های قبلی خود اعم از بخش استانی، ملی، وزارتخانه‌ای و مسئولیت‌های مختلف در وزارت جهاد کشاورزی مانند معاونت تولیدات گیاهی، امور زراعت و باغبانی موفق عمل کرده است و کاملاً به حوزه کشاورزی اشراف دارد؛ بنابراین با اطلاع از چالش‌های بخش کشاورزی با یک برنامه اصولی می‌تواند مشکلات را حل کند.

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با «روستانیوز»، افزود: ایران در زمینه تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بسیاری دارد. با این حال بخش کشاورزی کشور با مشکلات بسیاری مواجه است، از گرانی نهاده‌ها گرفته تا کمبود مکانیزاسیون، نبود نیروی اجرایی متخصص، بیمه کشاورزان و... اما با وجود این توانسته‌ایم در بخش تولید موفق عمل کنیم، به‌گونه‌ای که در برخی محصولات میزان تولید دو برابر ظرفیت بوده است. در حوزه‌هایی مانند باغبانی، دام، طیور و آبزیان هم توانسته‌ایم به تولید پایدار برسیم، اما در بخش بازار چالش‌های بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: هزینه تمام‌شده تولید محصولات بسیار بالاست و بازار کشش افزایش بیش‌تر قیمت‌ها را ندارد. از کشاورز می‌خواهیم تا در صورت تصدی کرسی وزارت برای رفع این مشکلات برنامه ارائه دهند و بگوید برای مدیریت و نظارت بر بازار چه راهکاریی را دارد.

شادلو اضافه کرد: با تغییراتی که در رأس وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاده و درصورت انتخاب کشاورز به‌عنوان وزیر، انتظار کشاورزان این است که با اشرافی که او نسبت به مسائل دارد، نقش خود را به‌عنوان تنظیم‌کننده بازار با قدرت ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =