کد خبر: 5470
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
شافعی

رئیس اتاق ایران با بیان این‌که عباس کشاورز گزینه‌ مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: کشاورز اهلیت حرفه‌ای و توانایی اداره این وزارتخانه را دارد. متأسفانه بسیاری از مشکلات ما در دستگاه‌های مختلف این است که کسانی مسئولیت می‌پذیرند که حرفه‌ای نیستند.

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با «روستا نیوز» ادامه داد: عهده‌دار شدن سمت وزیر جهاد کشاورزی در شرایط فعلی، جسارت بالایی می‌خواهد و امیدواریم که همه اطرافیان به گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند تا او بتواند این مسیر را به خوبی طی کند.

وی افزود: مرتب مباحثی مطرح می‌شود، مبنی‌بر این‌که برای حمایت از تولید داخل باید جلوی واردات را گرفت، اما برای هدف اصلی که همان توسعه اقتصادی کشور است، برنامه جدی نداریم. وقتی‌که تولیدی را شروع می‌کنیم، باید در ابتدا واردات را کنترل کنیم تا تولید به بلوغ برسد؛ اما زمانی‌که بلوغ اتفاق افتاد این تولید باید بتواند خود را با دیگران بسنجد؛ اگرنه در همان سن باقی می‌ماند و رشد نمی‌کند. الگوهای توسعه اقتصادی را باید همواره مدنظر داشته و خودمان را با شرایط تطبیق دهیم. وقتی کاری را تازه آغاز می‌کنیم، باید این کار مورد حمایت قرار بگیرد، اما زمانی‌که به بلوغ می‌رسد باید بتواند خود را اداره کند.

شافعی گفت: حوزه کشاورزی کمک زیادی به رشد اقتصادی کشور کرده است و این بخش نجات‌دهنده بخش اقتصادی کشور بوده، به همین جهت باید از مسئولان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =