سلطان-محمدی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل‌وگیاه تهران با بیان این‌که عباس کشاورز گزینه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: کشاورز با توجه به تجربه‌ای که دارد، در شرایط فعلی می‌تواند بهترین گزینه برای این وزارتخانه باشد؛ زیرا اگر فرد جدیدی این مسئولیت را برعهده بگیرد، مدت‌ها زمان می‌برد تا با بخش‌های مختلف وزارتخانه آشنا شود و مشکلات و ظرفیت‌های آن‌ها را بشناسد.

غلامحسین سلطان‌محمدی در گفت‌وگو با «روستانیوز» افزود: البته کشاورز سال‌ها در بخش زراعت بوده و شاید آن‌طور که باید نسبت به نیازها و مشکلات تولید گل و گیاه آشنایی نداشته باشد، اما این موضوع طبیعی است؛ چراکه وزارت جهاد کشاورزی بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام به نوبه خود مهم هستند. وزیر آینده به کمک مشاوران حرفه‌ای می‌تواند از مسائل هر بخش اطلاعات کافی به دست آورد و مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: خواسته ما از وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این است که تولید گل و گیاه را به‌شکل یک صنعت نگاه کنند؛ اکنون بسیاری از تولیدکنندگان به‌دلیل وجود مشکلات بسیار از عرصه تولید خارج شده‌اند و می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد از گل وگیاه ما وارداتی است؛ درصورتی‌که ظرفیت بسیاری در این حوزه داریم، اما در این سال‌ها وارد کننده اصلی گل و گیاه بودیم.

سلطان‌محمدی اضافه کرد: در کشور چند شرکت بزرگ داریم که توانایی تولید گل و گیاه را دارند؛ اما به‌دلیل سودی که در واردات است، اقدام به این کار می‌کنند. البته ما چندین بار نامه‌نگاری کرده و این درخواست را داشته‌ایم که دولت و وزارت جهادکشاورزی کمک کنند تا خودمان گیاهان مورد نیاز کشور را تولید کنیم. امیدوارم که با حضور عباس کشاورز این اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌ها از وزیر آینده گفت: تشکل‌های قدرتمندی مانند نظام صنفی کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی، اتحادیه گندم‌کاران، سندیکاها و... باید به وزیر کمک کنند تا بتوانیم کشور را به‌سمت رشد و توسعه در بخش کشاورزی هدایت کنیم. البته این موضوع باید دو طرفه باشد، وزیر باید نظر تشکل‌ها را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کند تا آن‌ها نیز بتوانند راهکارها و برنامه‌های خود را ارائه دهند. امیدواریم که همه اطرافیان به گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند تا بتواند این مسیر را به‌خوبی طی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =