صادق حسنی

مدیر اجرایی سندیکای چای، عباس کشاورز را بهترین گزینه برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: وی سال‌هاست که در حوزه کشاورزی مشغول فعالیت است و از مدیران برتر این بخش از نظر کاری و اخلاقی محسوب می‌شود. همچنین تجربه طولانی کشاورز نشان می‌دهد که به تولید پایدار و رونق اقتصادی بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای دارد؛ از همین‌رو هیچ‌ جایگزین دیگری جز او برای احراز این پست در شرایط فعلی وجود ندارد.

صادق حسنی در گفت وگو با روستانیوز افزود: معرفی کشاورز به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی نقش مهمی در برون‌رفت جهاد کشاورزی از مشکلات خواهد داشت؛ زیرا او به حوزه‌های مختلف این وزارتخانه اشراف کامل دارد.

وی با اشاره به انتظارات چای‌کاران از وزیر آینده وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ‌در روزهای اخیر سندیکای چای‌کاران نامه‌ای برای سرپرست جهاد کشاورزی ارسال کرده است تا مسائل و مشکلات این بخش را بررسی کنیم و در چارچوب قانون آن‌ها را حل کنیم. درخواست ما این است که برنامه بلندمدتی برای بهبود و ارتقای تولید چای توسط دولت و مجلس تصویب شده و طبق آن عمل شود تا بتوانیم نیاز کشور را خودمان تأمین کنیم.

حسنی با اشاره به این‌که مخالف واردات چای نیستیم، اضافه کرد: نیاز بازار چای ایران حدود 100 هزار تن است؛ درحالی‌که فقط 30 هزار تن چای در داخل کشور تولید می‌شود و باید مابقی این نیاز را وارد کنیم، اما معتقدم با یک برنامه پنج‌ساله می‌توانیم تولید چای را از نظر کمیت و کیفیت ارتقاء ببخشیم.

وی افزود: اکنون باغ‌های چای بسیاری در شمال کشور وجود دارد که به‌دلیل مشکلات، دیگر اقدام به کشت چای در آن‌ها نمی‌شود. این درحالی‌است که این باغ‌ها با کمک دولت می‌توانند دوباره به چرخه تولید بازگردند و با کم‌ترین هزینه رضایت مشتریان داخلی را جلب کنند؛ زیرا به همان میزانی که مردم از چای داخلی استفاده می‌کنند همان‌قدر هم نیاز به واردات کم می‌شود. مابه‌التفاوت یک کیلو چای وارداتی با یک کیلو چای صادراتی حدود 5/3 دلار است که اگر بتوانیم تولید داخلی را افزایش دهیم، از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

مدیر اجرایی سندیکای چای ادامه داد: امیدواریم با حمایت عباس کشاورز و با توجه به این‌که او همواره از تولید داخل حمایت کرده‌است، بتوانیم تولید چای کشور را بهبود ببخشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =