12

نشست شورای اداری شهرستان اندیکا در استان خوزستان با حضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان و همچنین با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه مدیریت روستایی سازمان در روز سه شنبه اول بهمن ماه در محل فرمانداری اندیکا برگزار شد.

 به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  اسمعیل زیارتی نصرآبادی در این نشست ضمن اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در لیست شهرستانهای هدف توسعه در وزارت کشور، از همه مسئولین ادارات این شهرستان خواست تا عزم خود را جزم کنند و همسو و همدل با مسوولین استانی و ملی از این فرصت پیش آمده برای رشد و بالندگی شهرستان اندیکا در تمامی زمینه ها و ابعاد توسعه بهره گیری نمایند.
وی ضمن اشاره به نقش و جایگاه والای مردم در فرآیند توسعه به عنوان هدف و وسیله توسعه از مسوولین شهرستان خواست تا زمینه حضور موثر و مسوولانه مردم را در تمام برنامه های توسعه ای شهرستان را فراهم کنند. وی افزود توسعه پایدار بدون مشارکت مسوولانه،  موثر و همه جانبه مردم محقق نخواهد شد. ایشان نقش دستگاه های دولتی را بیشتر نقش تسهیل گری و تسریع کننده برنامه های توسعه دانست و تاکید کرد اکنون که دستگاهها عزم خود را جزم نموده اند مردم بایستی با تمام وجود در صحنه حاضر شوند و برگ زرینی را در تاریخ این شهرستان رقم زنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی در ادامه شهرداریها و دهیاری های این شهرستان را با ایجاد منابع درآمدی پایدار تشویق نمود و آمادگی کامل سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور را برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح های درآمدزا و مبتنی بر قابلیت ها و مزیت های نسبی و رقابتی منطقه اعلام کرد.
دبیر ستاد ملی توسعه شهرستان های کمتر توسعه یافته در معاونت امور عمرانی وزارت کشور، در ادامه به تشریح و تبیین اهداف و برنامه های وزارت کشور به ویژه معاونت امور عمرانی برای ارتقای شاخص های توسعه در ۳۱ شهرستان هدف پرداخت و اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های سند توسعه شهرستان در گام اول شاخص های توسعه این شهرستان را به میانگین استان و در گام بعدی به میانگین کشوری برسد.
 زیارتی نصرآبادی در پایان به ظرفیت های منطقه از جمله وجود دو سد، کشاورزی و دامپروری، طبیعت بسیار زیبا و بکر، صنایع دستی متنوع و با کیفیت و جاذبه های متعدد گردشگری اشاره کرد و از مسوولین شهرستان خواست ضمن حذف فرآیندهای اداری زاید و تسهیل فرآیندها زمینه حضور سرمایه گذران و رونق اقتصادی منطقه را فراهم کنند. ایشان تاکید کردند که با همت فرمانداران و مسولین بایستی شرایط راه اندازی کسب و کار در این شهرستان ها به مراتب سهل تر و سریع تر از سایر شهرستانهای کشور باشد.
 وی در ادامه از برخی پروژه های شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان نیز بازدید نمود.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =