کد خبر: 5450
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
روستا خرابی سیل

دهیار روستای تومان احمد بخش گافر گفت: کار مردم این روستا بجایی رسیده که پس از گذشت ١٢ روز از سیل و پایان ذخیره غذایی از نان خشک و ریشه درخت خرما (کوشک

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، محمد طاهریان  اظهار داشت: «تومان‌ احمد» آخر بشاگرد است که مسافت آن تا مرکز بخش «گافر» ٥٥ کیلومتر و تا مرکز شهرستان بشاگرد ٨٥ است.

وی افزود: بعد از گذشت ١٢ روز از سیل، تازه اقلام امدادی ما را رئیس شورای «نیک‌دشت» داده شد که فاصله این روستا با ما ٣٥ کیلومتر است.

دهیار روستای تومان احمد بخش گافر به ٨ مرتبه گذر از رودخانه تا رسیدن به این روستا اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این روستا بایستی ٧ مرتبه از رودخانه گابریک و یک مرتبه از رودخانه جگین گذشت.

طاهریان ادامه داد: به روستای گاوکش که بعد از ماست بالگردها جهت ارسال اقلام امدادی رفته است اما به روستای ما که عمق فاجعه بسیار بالاتر نشان می‌دهد، نیامد.

وی اضافه کرد: هلال احمر اقلام امدادی روستای ما را به بخشداری گافر که فاصله آن با ما ٥٥ کیلومتر است تحویل داده است که هنوز به دست ما نرسیده و مردم چشم انتظار کمک‌های امدادی هستند.

دهیار روستای تومان احمد بیان کرد: ما جاده نداریم و راه یک ساعته را ٥ ساعت طی می‌کنیم که نیاز است مسؤولان به میدان بیایند.

طاهریان با بیان اینکه ما اقلام امدادی نمی‌خواهیم لااقل جاده‌ها را باز کنند، افزود: چرا اقلام امدادی روستای ما را به شورای نیک‌دشت تحویل داده‌اند؟ چرا وقتی جاده نداریم بالگرد نفرستاده‌اند؟

وی گفت: کار مردم این روستا بجایی رسیده که پس از گذشت ١٢ روز از سیل و پایان ذخیره غذایی از نان خشک و ریشه درخت خرما (کوشک) تغذیه می‌کنند.

این مسؤول روستایی تصریح کرد: فردی که در این روستا اوضاع خوبی داشته باشد با موتور سیکلت که اگر آن هم داشته باشد تنها می‌تواند برای زنده ماندن و سیر کردن شکم خانواده خود، کنسرو که بعضأ تاریخ مصرفشان هم گذشته است تهیه کند.

طاهریان اظهار داشت: درخواستمان از مسؤولان پس از گذشت ١٢ روز از سیل و بسته بودن جاده‌ها این است که به داد مردم تومان احمد برسند و جاده‌ها را باز کنند که لااقل از گرسنگی تلف نشوند.

دهیار روستای تومان احمد در پایان با بیان اینکه مهمترین خواسته مردم این منطقه بازگشایی جاده است، یادآور شد: لااقل بخشداری گافر، اقلام غذایی که سهم روستای ماست را به مردم تحویل دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =