نیرو

در اجرای سیزدهمین مرحله پویش ملی الف – ب ایران که به همت وزارت نیرو این هفته به مرکزیت استان همدان برگزار شد ۴ هزار و ۲۹۷ پروژه شرکت های توزیع نیروی برق با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با حضور وزیر نیرو و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 
 به گزارش روستانیوز، این طرح ها که با اجرای آنها ۷۲۱ هزار مشترک جدید به مشترکین برق کشور اضافه شده در قالب ۵ منطقه در برگیرنده تمامی استان ها وکلان شهرهای کشور بود که از مجموع سرمایه گذاری انجام شده ۱۶۰ میلیارد تومان آن در استان همدان عملیاتی شده است.
به گزارش خبرنگار ما، وزیر نیرو در آئین افتتاح همزمان این پروژه ها با قدردانی از تلاش فعالان صنعت آب و برق کشور، از طریق ویدیو کنفرانس ۲ هزار و ۴۵۲ پروژه با ۶۳۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه ۱ کشور، یک هزار و ۱۴۲ پروژه با ۴۴۰ میلیارد تومان در منطقه ۲ کشور، ۳۰۴ پروژه با ۳۳۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه ۳ کشور، ۱۱۵ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۳۱۵ میلیارد تومان در منطقه ۴ کشور و ۲۸۴ پروژه با ۲۶۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه ۵ کشور را افتتاح کرد.
دکتر اردکانیان در این مراسم با اظهار اینکه طرح پویش ملی الف – ب ایران در سال اینده با شعار جدید" اصلاح مصرف در فرصت تحریم " تداوم خواهد یافت، گفت: علاوه بر اجرای طرح های جدید که در جریان سیزدهمین پویش ملی در همدان به عنوان گهواره تاریخ و تمدن کشور عملیاتی شد، تا پایان امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۲۷ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با ۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود.
وزیر نیرو با اظهار اینکه مجموعه این پویش ها گامی در جهت ارتقاء سطح رضایت مندی مردم از دست آوردهای انقلاب است، گفت: باید بتوانیم ثابت کنیم در شرایط تحریم ها پروژه های عمرانی کشور در حال گردش است.
وی با اظهار اینکه با افتتاح پروژه های جدید شرکت های توزیع، شمار مشترکین برق کشور به ۳۸ میلیون نفر افزایش یافت، گفت: پروژه های افتتاحی امروز در زمینه های  اصلاح و بهینه سازی، هوشمندسازی ، توانمندی و اتوماسیون بوده است.
وزیر نیرو با بالا دانستن مصرف انرژی در کشور یکی از برنامه های وزارت نیرو را تلاش در بهینه سازی مصرف دانست و تصریح کرد: اگر خوش مصرف شویم دنیا حرفی برای تحریم نخواهد داشت و می توانیم جامعه ای تاب آور ایجاد کنیم.
دکتر اردکانیان گفت: در این راستا در وهله اول زیرساخت های لازم برای برقی کردن موتورسیکلت ها به عنوان یکی از آلاینده ترین وسایل در کلان شهرها فراهم شده است.
به گفته وزیر نیرو این طرح ابتدا و  به عنوان پایلوت در استان تهران، کلان شهر تهران و استان البرز اجرایی خواهد شد.
وزیر نیرو همچنین گفت: با مصوبه شورای اقتصاد در طرحی جدید تغییر ۵ میلیون کولر گازی پر مصرف در دستورکار قرار می گیرد که در وهله اول یک میلیون کولر گازی پرمصرف جمع آوری و کولرهایی با مصرف بهینه جایگزین آنها خواهد شد.
به گفته وزیر نیرو این طرح نیز ظرف سه سال اجرا خواهد شد. وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر با عملکرد کولرهای غیر استاندارد سالانه علاوه بر از دست دادن ۳۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی، یک هزار و ۶۰۰ مگاوات برق بیشتر مصرف می کنیم که با اجرای طرح جمع آوری کولرهای غیر استاندارد آن سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز صرفه جویی خواهد شد.
وزیر نیرو همچنین در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان شبکه های برق یک هزار و ۲۰۰ روستا آسیب جدی دیده است، گفت: برق روستاهای استان های کرمان و سیستان و بلوچستان ترمیم شده و امیدواریم در چند ساعت آینده شاهد ترمیم برق تمامی روستاهای استان هرمزگان نیز باشیم.
وزیر نیرو در پایان اظهاراتش با اشاره به اینکه جدا از پیگیری جدی برای پیش بینی و تامین منابع آب مطمین برای رفع مشکل آب شرب همدان، مشکل تامین آب و برق صنایع را در دستورکار قرار می دهیم ، خاطر نشان ساخت: پس از سال ها با اصلاحیه مواد ۲۷ و ۲۸ آبهای زیر زمینی حدود ۸ میلیون مترمکعب آب از محل صرفه جویی ها به حوزه صنعت کشور اختصاص یافت که حدود ۳ میلیون مترمکعب آن خاص استان همدان است که کمک خوبی به رفع مشکل آب مورد نیاز صنایع است.
استاندار همدان نیز در این مراسم که تنی چند از مقامات وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران عامل چند شرکت توزیع برق استان های همجوار در آن حضور داشتند با قدردانی از توجه جهادی وزارت نیرو به صنعت آب و برق کشور، اقدامات انجام شده شرکت های تابعه آب و برق در استان را مثبت ارزیابی کرد.

سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه در حوزه تعادل بخشی  آب های زیرزمینی، طرح های آب شرب و فاضلاب و همچنین شبکه های برق گام های خوبی در استان برداشته شده ، گفت: در عین حال در زمینه تامین برق حوزه صنعت و معدن و برق مورد نیاز شهرهای همدان و ملایر با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی تامین آب شرب مطمین و پایدار برای همدان را از نیازهای اساسی برشمرد و توجه وزارت نیرو به تخصیص منابع مالی و پیش بینی منابع آبی پایدار برای تداوم طرح در حال اجرای خط انتقال آب به استان همدان را خواستار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =