کد خبر: 5447
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
گندم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان اظهار کرد: بیش از ۷ سال است که اجرت نگهداری گندم در سیلوها، ثابت است و افزایشی نداشته، قراردادها از تهران به شهرستان تحمیل می‌شود؛ درصورتی‌که در بند «ث» ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار به ارائه پیشنهاد در مورد قراردادهای دستگاه‌های اجرایی با فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور ایجاد تراضی و منع تحمیل شرایط ناعادلانه به طرف مقابل در این قراردادها اشاره شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان اظهار کرد: بیش از ۷ سال است که اجرت نگهداری گندم در سیلوها، ثابت است و افزایشی نداشته، قراردادها از تهران به شهرستان تحمیل می‌شود؛ در‌صورتی‌که در بند «ث» ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌و‌کار به ارائه پیشنهاد در مورد قراردادهای دستگاه‌های اجرایی با فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور ایجاد تراضی و منع تحمیل شرایط ناعادلانه به طرف مقابل در این قراردادها اشاره شده است.

اجعلی محمد چوپانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان افزود: کارخانه‌های آجر در استان به دلیل قطع دوره‌ای گاز دچار مشکل شده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرد. وی به اهمیت ظرفیت ریل اینچه برون اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی این سال‌ها اتفاق مثبتی در این خط ریلی رخ نداده است، اتصال این راه‌آهن از طریق آزادشهر و گنبد کاووس به شاهرود و در نهایت جنوب کشور، می‌تواند موجب رونق در این کریدور شود. استاندار گلستان نیز با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی موجب اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان می‌شود و تلاش داریم با کمک دستگاه‌های اجرایی حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران داشته باشیم. هادی حق‌شناس تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا باید مشترکان خانگی و صنعتی در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم. وی افزود: ایجاد ارتباط ریلی مرز اینچه‌‌برون به سمت جنوب کشور از طریق گلستان و سمنان بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر حمل‌و‌نقل به سمت جنوب را نزدیک‌تر می‌کند و باید تلاش کنیم راه را برای حضور بخش خصوصی در این طرح باز کنیم. استاندار گلستان یادآور شد: دولت اهتمام ویژه‌ای بر حمایت از بخش خصوصی دارد و در این راه دستگاه‌های اجرایی باید تسهیل‌سازی لازم را صورت دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =