کد خبر: 5444
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کشاورزی

بخشدار مرکزی بافق گفت: در چارچوب طرح ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس از شهرها، ۱۲۰ میلیارد ریالی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای این منظور تامین اعتبار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، داوود پورامینی در حاشیه نشست شورای اشتغال بخش مرکزی به ایرنا اظهارداشت: برای تسهیل در روند شناسایی و جذب کارآفرینان و متقاضیان ، اولویت دریافت وام با متقاضیان ساکن در روستاها و سپس شهروندان بافقی و مبلغ آن ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر اشتغال است.

به گفته وی تعداد ۳۰۰ طرح به عنوان سهمیه شهرستان امسال از سوی بنیاد برکت استان پیش بینی که با معرفی تسهیل گر به تدریج جذب می شود.

وی  با بیان اینکه در رابطه با معرفی افراد برای اشتغال پایدار با همکاری دستگاه‌ها و اداره های مرتبط ، این شهرستان سال گذشته رتبه برتر استان یزد را کسب کرد و یادآور شد: این بار نیز با رفع  موانع،  شاهد موفقیت در تخصیص تسهیلات به روستاییان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد و اعلام آمادگی برای جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال، تعداد ۵۰۰ طرح به عنوان سهمیه شهرستان بافق در سال ۹۹ به مرکز استان پیشنهاد شد تا در صورت تصویب به شهرستان اختصاص یابد. 
پورامینی تصریح کرد: در این جلسه با نظر اعضای جلسه اولویت‌ها و رسته‌های شغلی مورد نیاز برای معرفی طرح‌ها، تعیین و مقرر شد پس از تعیین تسهیل گر توسط بنیاد برکت نسبت به معرفی و ارسال طرح‌ها اقدام شود.

در این نشست که با حضور نماینده بنیاد برکت استان، اعضای شورای اشتغال بخش و تعدادی از دهیاران برگزار شد در مورد معرفی طرح‌های اشتغال‌زا برای اخذ تسهیلاتِ بنیاد برکت برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان، ۱۰۰ روستا و آبادی، ۲۸ شورای اسلامی و ۲۶ دهیاری مصوب دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =