روستا

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی ۱۹۵ روستای این استان نیازمند بازنگری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سجاد صنعتی‌منفرد، اظهار کرد: با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم، طرح هادی ۱۹۵ روستای این استان نیازمند بازنگری است.

این مسئول ادامه داد: طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند، باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد و هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

وی هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست‌محیطی دانست و افزود: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: از ابتدای تهیه طرح‌های هادی در سطح استان، این طرح در ۲۱۵ روستای زنجان مورد بازنگری قرار گرفته است. بازنگری طرح هادی پس از پایان دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق‌پذیری آن‌ها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شوند.

این مسئول با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد، یادآور شد: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۴۵ درصد و در زنجان ۵۸.۳ درصد بوده و عملکرد استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی و ... چهره روستاها متحول شده و  سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =