نیکزادی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: عباس کشاورز یکی از کارشناسان خوب وزارت جهاد کشاورزی است و تمام رده‌های شغلی و کارشناسی را در وزارتخانه طی کرده و با همه امور وزارتخانه آشناست؛ بنابراین اگر رئیس‌جمهور او را برای سمت وزارت جهاد کشاورزی معرفی کند و مجلس هم به او رأی بدهد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این مسند باشد.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه در گفت‌وگو با روستانیوز اظهار داشت: در وزارت جهاد کشاورزی مشکلات اساسی زیاد است؛ بخشی از این مشکلات به بحث منابع مالی که در بودجه به وزارتخانه تخصیص داده می‌شود، باز می‌گردد و بخش دیگری از این مشکلات نیز به بحث مدیریت‌های استان‌ها، معاونت‌ها و غیره مربوط می‌شود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی افزود: در هر صورت وزارت جهاد کشاوزی یکی از وزارتخانه‌های تخصصی کشور است و علاوه‌بر قوت مردم، قدرت کشور نیز به فعالیت‌های بخش کشاورزی بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر به‌عنوان مثال گندم را خودمان تولید کنیم، قطعاً نیاز ما به دنیای بیرون کم‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم اگر سایر اقلام مصرفی مردم را بتوانیم تأمین کنیم، طبیعتاً اقتدار کشور بیش‌تر خواهد شد. به‌خصوص با توجه به مسائلی که امروز علیه ایران مطرح است، در بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار موثر باشد.

نیکزادی‌پناه خاطرنشان کرد: با این تفاسیر دولت و مجلس باید توجه خاصی به وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد تا انتظارتی را که از بخش می‌رود، بتوانند برآورده سازند.

این عضو دیگر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کار باقی‌مانده در وزارت جهاد کشاورزی بسیار زیاد است؛ ازجمله این‌که باید در زمینه تأمین نهاده‌های کشاورزی، حمایت از کشاورزان، بحث صادرات، صنایع جانبی، ماشین‌آلات و سایر فعالیت‌هایی که در بخش کشاورزی در جریان است، اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

نیکزادی‌پناه افزود: با وجود این فعالیت‌های انبوه، متأسفانه منابعی که در بودجه برای وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی می‌شود، کافی نیست. قطعاً عباس کشاورز یا هر شخص دیگری که تصدیگری وزارت جهاد کشاورزی را برعهده بگیرد، باید روی این مسائل فکر و کمبودها را جبران کند تا بتواند به وظایف ذاتی وزارتخانه و انتظاراتی که مردم دارند، عمل کند و حمایت‌هایی را که باید از بخش کشاورزی انجام شود، صورت بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =