کد خبر: 5403
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۳ طرح آبخیزداری این استان در حوزه حفاظت از خاک، مقابله با سیلاب و ذخیره‌سازی روان‌آب‌ها آماده بهره‌برداری در ایام دهه فجر است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «عبدالحسین محمدی» افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها کشاورزان و دامداران ۲۶ روستا در شهرستان‌های شازند، اراک، دلیجان، خمین، زرندیه، ساوه، تفرش و کمیجان از مزایای آن برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های حفاظت خاک و آبخیزداری سنگ و ملات، گابیون‌بندی، پخش سیلاب، بند خاکی، مرمت پخش سیلاب و را از جمله طرح‌های آبخیزداری آماده بهره برداری در دهه مبارک فجر امسال در استان مرکزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۵۲۰ خانوار از مزایا و پیامدهای ابخیزداری آن‌ها بهرهمند می‌شوند.

محمدی گفت: ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی هزینه شده‌است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف جلوگیری از بروز سیلاب، کنترل روان‌آب‌ها، فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های زیر زمینی انجام شده‌است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد  کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =