کد خبر: 5382
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
پاپی زاده

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ رسیدگی به معیشت اقشار کم درآمد جامعه را در اولویت کاری کمیسیون تلفیق عنوان کرد و گفت: افزایش پلکانی حقوق ها به منفع اقشار کم درآمد و دریافت مالیات از ملاکان، دو راه در نظر گرفته شده جهت کمک به اقشار کم درآمد جامعه است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت،  عباس پاپی‌زاده با بیان اینکه رسیدگی به معیشت اقشار کم درآمد جامعه در اولویت کاری کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ است، گفت: از آنجا که معیشت مردم به دلایلی همچون مشکلات ناشی از تحریم، افزایش قیمت کالا و عدم تنظیم بازار آسیب جدی دیده، اولویت کمیسیون تلفیق رسیدگی به معیشت مردم و اصلاح این مهم است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های اصلاح معیشت مردم را افزایش حقوق کارکنان دانست و توضیح داد: دولت در لایحه بودجه صرفا افزایش ۱۵ درصدی را لحاظ کرده که کافی نیست به همین دلیل نباید حقوق تمامی اقشار حقوق‌بگیر یکسان افزایش یابد بلکه حقوق‌ها باید مانند سال‌های گذشته به صورت پلکانی به نفع اقشار کم درامد افزایش پیدا کند به طوری که اقشار با درآمد پایین‌تر بیشترین افزایش حقوق را داشته باشند.

پاپی زاده بیان کرد: راه دیگر برای کمک به معیشت مردم تعریف یک سری منابع درآمدی جدید است به عنوان مثال شرکت‌های دولتی موظف شده‌اند یک درصد از درآمد خود را در اختیار دولت قرار دهند تا بتواند برای افزایش حقوق کارکنان استفاده شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اضافه کرد: منبع دیگر در نظر گرفته شده برای  افزایش حقوق کارکنان وضع مالیات برای افراد دارای چندین خانه و ملک است. درواقع از طریق این منابع برای اصلاح وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد در سال آینده قدم‌های جدی برداشته خواهد شد. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =