صابری

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در خصوص حمایت از شخص عباس کشاورز اظهار داشت: ما نیز به‌همراه برخی دیگر از انجمن‌های صنفی نامه‌ای در حمایت از عباس کشاورز برای تصدیگری پست وزارت جهاد کشاورزی به شخص رئیس‌جمهور ارسال کردیم؛ چراکه در شرایط فعلی وی را مناسب این مسند می‌دانیم.

علی صابری درخصوص عمده مشکلات صنف و انتظاراتی که از وزیر آینده برای رفع این مشکلات دارد، به روستانیوز گفت: در حق صنعت طیور تاکنون بسیار ظلم شده است و امروز این بخش ازجمله بخش‌های متضرر تولیدکننده در کشور است که عمدتاً دلیل آن عدم حمایت‌ یا انتظارات نابه‌جا از این صنعت است.

صابری افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما درحال‌حاضر بحث مهم دستوری‌شدن قیمت گوشت مرغ است؛ چراکه قیمت‌گذاری دولت متناسب با قیمت‌های واقعی تمام شده، کارشناسی و منطقی نیست؛ به‌همین دلیل متضرر می‌شویم و این ضررمان هم غیرقابل جبران است.

وی ادامه داد: این ضررهای پی‌درپی منجر به این شده که حجم نقدینگی یا سرمایه در گردش ما به حداقل ممکن برسد. در واقع در بخش طیور کشور سرمایه‌هایمان را تبدیل به پول می‌کنیم که بتوانیم امور روزمره خود را بگذرانیم.

صابری خاطرنشان کرد: متأسفانه آن‌طورکه انتظار داشتیم وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی وارد میدان حمایت نشده و همین امر باعث شده که وظایف قانونی را که برعهده داشت یا تکه‌تکه از این وزارتخانه بگیرند و به دستگاه‌های دیگر بدهند یا وزارتخانه‌های جدیدی را پیش‌بینی کنند.

ضرر ۵ هزارمیلیارد تومانی قیمت‌ دستوری به تولیدکنندگان مرغ در هر ماه

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ با تأکید بر این‌که مشکل اصلی ما کمبود نقدینگی ناشی از اصرار دولت به اعلام قیمت‌های دستوری است، افزود: امروز در ازای هر کیلو مرغ دوهزار تومان ضرر می‌دهیم و با توجه به حجم تولید ماهانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتن، در مجموع ماهانه چهار تا پنج هزار میلیارد تومان ضرر می‌دهیم.

صابری تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های ما در مجلس، قوای مختلف و کمیسیون‌های مختلف، همگی بدون هیچ منطقی تأکید دارند که قیمت‌ها نباید افزایش پیدا کند. ما هم موافق افزایش نیافتن قیمت‌ها هستیم؛ اما در شرایطی که قیمت نهاده‌ها را کاهش بدهند.

وی با اشاره به این موضوع که شرایط سخت است، اما ما تولیدکنندگان چاره‌ای جز تولید نداریم، چون کار دیگری از دست ‌ما برنمی‌آید، افزود: هر دوره به امید این‌که در این مقطع گشایشی بشود، جوجه‌ریزی می‌کنیم؛ اما در مواقعی هم که کشش و تقاضا وجود دارد، سازمان‌هایی همچون تعزیرات، دادستانی و غیره وارد کار می‌شوند و تولیدکننده‌ای را که همه عمرش صرف تولید شده است، محکوم می‌کنند و برخوردهایی انجام می‌دهند که شایسته تولید و تولیدکننده نیست.

صابری اذعان داشت: وقتی قیمت پایین است، دولت برایش مهم نیست چه بلایی بر سر تولیدکننده می‌آید و چقدر متضرر می‌شود؛ زمانی هم که قیمت کمی بالا می‌رود، تعزیرات وارد کار می‌شود و با ما برخورد می‌کند، به همین دلیل همیشه باید از سرمایه بخوریم.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم قیمت مرغ ۱۲هزار و ۹۰۰ تومانی به ۵۰ هزارتومان افزایش یابد، بلکه درخواست داریم نهایتاً به ۱۵هزار تومان برسد؛ چون در این شرایط هم حتی سودی عاید ما نمی‌شود.

صابری اظهار داشت: قیمت تابع عرضه و تقاضاست؛ بنابراین وقتی که قیمت پایین می‌آید و دولت هم خرید تضمینی نمی‌کند، انتظار این است که دست‌کم در مواقعی که قیمت کمی بالا می‌رود، بگذارند جبران مافات کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =