شیرزاد نجفی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای طرح مبارزه با لورانتوس در جنگل‌های خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، شیرزاد نجفی گفت: مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی مثل لورانتوس در سطح ۷۸۶ هکتار از حوزه آبخیز شوراب(دره نصب خرم‌آباد) اجرا شد.

وی افزود: ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این عملیات هزینه شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح در جنگل‌هایی که آلوده به آفت لورانتوس هستند نیازمند اعتبارات زیاد و کلانی است  که در صورت کسب اعتبار، اینگونه مبارزات فیزیکی نیز در سایر نقاط جنگلی آلوده اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: آفت لورانتوس یک توده گیاهی با برگ‌های کوچک گوشتی است که به عنوان یک بیماری نیمه‌انگلی، درخت میزبان خود را آلوده کرده و با تغذیه از درخت به تدریج موجب خشک شدن آن می‌شود و علاوه بر درختان جنگلی، درختان میوه روستاهای اطراف مراتع را نیز از بین می‌برد.

وی نحوه انتشار آفت گیاهی لورانتوس را از طریق پراکنش بذر و انتقال فضولات پرندگان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تنها راه مبارزه با آفت لورانتوس مبارزه فیزیکی است که در آن باید سرشاخه‌های آلوده از درختان جنگلی قطع و سوزانده شوند تا درختان شادابی خود را بازیابند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به اختصاص ۲۱ هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، الیگودرز و پلدختر به منظور اجرای سایت‌های تولید انرژی پاک(پنل‌های خورشیدی) زد و اظهار کرد: با انجام این کار از قطع درختان و تخریب اراضی ملی جلوگیری به عمل آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =