44

مدیر کل ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: طی تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش داشته ایم مدارسی که فضای مناسبی برای ورزش دارند در اختیار دهیاری ها قرارخواهند گرفت تا با تجهیز آن ها مردم روستا ها از امکانات ورزشی بهره مند شوند و خانه های روستایی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری برنا؛ خلیلی از تجهیز ورزشی مدارس روستایی خبرداد و افزود: طی تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش داشته ایم مدارسی که فضای مناسبی برای ورزش دارند در اختیار دهیاری ها قرارخواهند گرفت تا با تجهیز آن ها مردم روستا ها از امکانات ورزشی بهره مند شوند و خانه های روستایی بیشتری داشته باشیم

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش تا کنون ۲۷ مدرسه روستایی را به اداره کل معرفی کرده است و دستور تجهیزآن صادر شده پیش بینی کرد تا پایان سال جاری ۶۰ئمدرسه دیگر نیز تجهیز شوند.

خلیلی گفت: این اتفاق به علت اینکه روستاها اماکن در اختیار زیادی ندارند می تواند بسیار مثمر ثمر باشد و استعدادیابی دانش آموزان درطرف صبح وورزش مردم روستا نیز عصر ها در هم همان جا برگزار خواهد شد و بدین ترتیب با ایجاد نشاط و پویایی شادابی بیشتری را در روستاها بوجود خواهیم آورد.

مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هیئت ها باید متکی به اعتبارات دولتی باشند و با برنامه مدون از سایر منابع دولتی همچون خیرین و جذب حامیان مالی بهره بگیرند اظهار داشت:برخی کمک های مالی و اختصاص اعتبارات از وظایف اداره کل است ولی برای کار های بزرگ، نو و جدید و پیشرفت بیشتر باید جذب سرمایه از بیرون داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به شهرستان ها گفت:شهرستان ها در صورت داشتن برنامه و طرح به صورت مستقیم نیز اعتبار دریافت خواهند کرد و حتی بیش از سایر هیئت ها به آن ها ‌کمک خواهیم کرد و علت آن گستره ی فعالیت این هیئت در سطح استان است.

خلیلی با بیان اینکه خانه های روستایی را از ۱۲ به ۱۳۰ رساندیم و تمرکز بیشتری روی شهرستان ها و بویژه در روستاها داریم تصریح کرد: جشنواره های بسیار خوبی در سال جاری برگزار شده و باید برای توسعه ی بیشتر تعداد رویدادهای ورزشی در روستاها افزایش یابد

وی در ادمه گفت: برای ارتقای سطح کیفی و کمی داوران خواستار برگزاری دوره های بیشتر ی هستیم چرا که جای کار کردن در روستاها زیاد است و باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جام خوشه چین و المپیاد روستایی به شکل مطلوب در سال جاری افزود: جشنواره ای را برای دهه فجر برگزار خواهیم کرد و در صورت فعالیت مطلوب همه همکاران و کل استان را برای توسعه ورزش روستایی بسیج خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =