رفیعی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در صورت تامین اعتبار تا پنج ماه آینده خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور در سفر به خراسان جنوبی و در بازدید از آزمایشگاه تخصصی شرق کشور با بیان این که این طرح در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزو طرح‌های اولویت دار خراسان جنوبی اعلام شده است، گفت: حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام ساختمان این آزمایشگاه مورد نیاز است که با توجه به صحبت استاندار خراسان جنوبی این اعتبار اختصاص داده شده و در ماه‌های آینده تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: بعد از اتمام ساختمان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات و مواد مورد نیاز از طرف سازمان دامپزشکی کشور تقبل شده که در انبارها آماده تحویل است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که حوزه دامپزشکی می‌تواند کمک کننده تجارت مرزی باشد، افزود: محصولات دامی که از کشورهای همجوار وارد کشور می‌شود باید در بحث کیفیت و تأیید سلامت، مورد تأیید این آزمایشگاه قرار گیرد.

به گفته وی، با افتتاح آزمایشگاه شرق کشور، پایلوت مطالعاتی بیماری‌های ملی همچون شتر در خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

رفیعی پور با بیان این که خراسان جنوبی در زمینه دامداری به ویژه شتر و دام سبک دارای استعداد خوبی است، افزود: در آینده با فراهم کردن زمینه دامداری پررونق در استان، می‌توانیم بستری را برای مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها ایجاد کنیم.

وی افزود: در حوزه داروهای دام، طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم بیش از ۹۵ درصد تولیدات در کشور انجام می‌شود و ما جزو صادر کنندگان دارو هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =