کد خبر: 5298
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
روستا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده تا زمان برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خواهیم داشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی صابر، اظهار کرد: پس از انتخاب کرمانشاه به عنوان میزبان اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۲۰ صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان شتاب بالایی گرفته و به طی شدن فرآیندهای اداری این امر سرعت داده‌ایم.

وی به فعالیت ۲۳ اقامتگاه بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: علاوه این تعداد، ظرف یکی دو هفته آینده مجوز بهره برداری از ۱۵ تا ۱۶ اقامتگاه بوم گردی دیگر را نیز صادر خواهیم کرد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به روند کنونی پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان به ۵۰ مورد برسد.

وی در ادامه به شعار اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ با عنوان "اکوتوریسم و گردشگری روستایی"  به میزبانی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهمیت و نقش روستاها و اقامتگاه‌های بوم گردی در این رویداد بزرگ، در تلاشیم تا آن زمان تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان را به عدد قابل توجهی برسانیم.

صابر اضافه کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان را تا اجلاس ۲۰۲۰ به ۱۰۰ واحد افزایش دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در کنار افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان، حفظ کیفیت و نظارت روی آنها را با همکاری انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان انجام می‌دهیم.

معاون گردشگری استان در ادامه به انحلال انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان هم اشاره کرد و گفت: چندی پیش انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه تشکیل و اعضای اصلی و هیات مدیره آن هم مشخص شدند، اما پس از آن قانونی به استان ابلاغ شد که طبق آن کارکنان دولت نمی‌توانند در راس انجمن اقامتگاه های بوم گردی باشند، برای همین سه نفر از اعضای اصلی و هیات مدیره آن که این قانون شامل آنها می شد، برکنار شدند.

وی تاکید کرد: قطعا تا پایان امسال انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه با سه عضو جدید شکل می‌گیرد تا بتوانند با همکاری میراث فرهنگی بر فعالیت این واحدها در استان نظارت داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =