پیمان سپاری ارزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به این‌که عوامل موثر در تولید نیز افزایش قیمت داشته است، مسلماً حذف ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی واردات کالاهای اساسی باعث افزایش قیمت آن‌ها در بازار می‌شود، هرچند چندنرخی بودن ارز خود منشأ فساد شده است.

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با روستانیوز گفت: در صورت حذف ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی واردات کالاهای اساسی، دستگاه‌های مسئول مانند تشکل‌های صنفی مربوطه یا نهادی مانند شرکت بازرگانی دولتی باید نوسانات قیمتی بازار را مدیریت و به‌نفع مصرف‌کنندگان کنترل‌های لازم را اعمال کنند.

اکبری افزود: به‌عبارت دیگر وقتی واردات با ارز نیمایی صورت بگیرد، خودبه‌خود در قیمت تأثیر خواهد داشت و بازار باید خود به یک تعادل‌ نسبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون کشاورزی، بحث‌ما بر این است که چندنرخی بودن ارز خود منشأ فساد شده، بنابراین بهتر است یک نرخ داشته باشیم که قابل کنترل باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخصوص جلوگیری از ایجاد رانت با حذف ارز چهارهزار و۲۰۰ تومانی نیز گفت: برای جلوگیری از ایجاد رانت باید در نظارت‌های کنترلی جدیت بیش‌تری صورت بگیرد و بهترین کسی که می‌تواند این کنترل را انجام بدهد، خود تشکل‌ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =