کد خبر: 5252
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
هوشنگ بازوند

استاندار کرمانشاه گفت: در رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰ میهمانانی از۱۶۰ کشور به کرمانشاه خواهند آمد و ظرفیت‌های گردشگری استان به آنها معرفی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در نشست توجیهی رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ که امروز(۱۷ دی) با حضور دهیاران روستاهای گردشگرپذیر استان برگزار شد، بااشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد کرمانشاه درحوزه گردشگری، اظهارکرد: درشرایط کنونی، موج گردشگری از شرق آسیا به سمت خاورمیانه در حرکت است و گردشگری این منطقه روند روبه رشدی را طی می‌کند و ما نیز باید با ظرفیت‌های بسیاری که در این حوزه داریم و تبلیغات قوی، سهمی را از رشد گردشگری این منطقه داشته باشیم که رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌تواند در این زمینه کمک زیادی کند.

وی با اشاره به فرصت یازده ماهه باقی مانده تا برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰، افزود: هرچند مدت زمان خوبی تا برگزاری این رویداد داریم، اما اگر کُند حرکت کنیم و فرصت‌ها را از دست بدهیم، این مدت هم زمان چندانی نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ یک فرصت خلق شده برای استان است، عنوان کرد: همه باید پای کار بیایند تا بتوانیم این فرصت را به سر سفره‌های مردم ببریم و همه استان از آن منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه ۲۰۲۰ فرصتی بی بدیل برای استان است و در این رویداد میهمانانی از ۱۶۰ تا ۱۷۰ کشور به استان می‌آیند و از نزدیک توانایی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری ما را می‌بینند و در واقع کرمانشاه با این رویداد به ۱۶۰ تا ۱۷۰ کشور دنیا معرفی می‌شود.

بازوند با بیان اینکه باید بتوانیم در رویداد ۲۰۲۰ کرمانشاه را به عنوان چهره زیبای ایران اسلامی به مردم دنیا معرفی کنیم، عنوان کرد: باید رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ را به مسئله‌ای راهبردی برای همه مردم استان تبدیل کنیم و مزایا و دستاوردهایی که برای مردم بدنبال دارد برای آنها تشریح شود تا مشارکت بالایی برای اجرای این رویداد داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در دل رودیداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ مسئله ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات را نیز داریم که کار ارزشمندی است و رئیس جمهور هم روی آن تاکید دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات کمک می‌کند تا میهمانان خارجی که برای رویداد ۲۰۲۰ به کرمانشاه می‌آیند، متوجه اهمیت این استان شوند که دو اثر ثبت جهانی شده دارد، یکی کتیبه باستانی بیستون و دیگری منطقه‌ زیبا و طبیعی اورامانات که نزدیک به دو هزار کیلومتر وسعت دارد.

وی در ادامه با تاکید برا ینکه کرمانشاه ۲۰۲۰ باید در بحث ایجاد اشتغال در استان نقش آفرینی مهمی داشته باشد، عنوان کرد: باتوجه به چالش‌هایی که در بحث اشتغال در استان داریم، باید از این فرصت برای اشتغالزایی به بهترین شکل استفاده کنیم.

بازوند در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که گردشگری به منطقه‌ای  وارد می‌شود، به ارتقاء اقتصاد آن منطقه و مردمش کمک می‌کند و در افزایش اشتغال نقش آفرینی می کند که ما نیز این مسائل را در کرمانشاه ۲۰۲۰ دنبال می‌کنیم.

وی همچنین خواستار تعیین شعاری برای کرمانشاه ۲۰۲۰ شد و گفت: پس از اینکه این شعار انتخاب شد، همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی استان به  مدت یک سال این شعار را در سربرگ مکاتبات خود قرار دهند تا کرمانشاه ۲۰۲۰ به شکل گسترده‌ای معرفی شود.

استاندار کرمانشاه یادآورشد: همچنین تمامی فعالیت‌های اجرایی دستگاه‌ها و ادارات استان نیز باید با اولویت کرمانشاه ۲۰۲۰ انجام گیرد.

وی در ادامه خواستار معرفی کرمانشاه ۲۰۲۰ به استان‌های همجوار در کشور عراق هم شد و گفت:  طی سالهای گذشته به دلیل ضعف‌هایی که بویژه در بحث تبلیغات داشته‌ایم، نتوانسته‌ایم آنگونه که لازم است جذب گردشگر عراقی به استان داشته باشیم.

بازوند به وجود پنج مرز رسمی مشترک کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و گفت: هرچند در داخل کشور اقداماتی را برای رسمی شدن دو مرز شیخ صله و شوشمی انجام داده‌ایم تا از این دو مرز هم تردد مسافر داشته باشیم، اما طرف عراقی هنوز این مجوز را نداده و ما هم پیگیریم که این مجوز صادر شود و شاهد تردد گردشگران از این دو مرز باشیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، به حضور پرشور مردم ایران در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور را از دست دادیم، اما قطعا شهادت ایشان بسیار اثرگذار بود و جهان اسلام به شهادت ایشان واکنش نشان داد، چراکه حاج قاسم تنها متعلق به مردم ایران نبود، بلکه متعلق به جبهه مقاومت در همه دنیا بود.

وی اضافه کرد: پس از شهادت این سردار بزرگ در دنیا موج آزادی خواهی خروش کرد و در مقابل حرکت خودسرانه آمریکا عکس العمل نشان دادند.

بازوند یادآورشد: مردم ایران برای مراسم تشییع این سردار بزرگ سنگ تمام گذاشتند و حق حاج قاسم هم همین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =