کد خبر: 5245
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
گردشگری تاریخی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: به زودی با افتتاح ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در بردسکن، تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان به ۶ واحد می‎رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، احمد صابری زارع به گردشگری روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان بردسکن اشاره کرد و افزود: امروزه گردشگری روستایی هدف و مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. رشد، توسعه و اجرای صحیح صنعت گردشگری روستایی می‎تواند به رشد و توسعه کسب و کارهای محلی و بازگشت مردم از کلان شهرها به دیار خویش و به خصوص حفظ میراث فرهنگی کمک کند.

وی تاکید کرد: راه‎اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها موجب حفظ و احیای بافت‎های قدیمی شده است، شاهدیم که نسل امروز و فرزندان دیروز که در آرامش خانه‌‎های قدیمی روستایی  بزرگ شده‎اند و به دنبال کار و زندگی، به شهرها مهاجرت کرده‎اند، اکنون با برگشت به روستا، نه تنها خانه پدری و پر خاطره دیروز را تخریب و تسطیح نمی‎کنند بلکه در صدد مرمت، حفظ و احیای این بناهای تاریخی برای رسیدن به آرامش هستند.

صابری زارع در همین خصوص اظهار کرد: تاکنون چهار اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای کبودان و درونه مجوز بهره‌برداری گرفته‌اند، روستای کبودان با وجود آثار تاریخی و مناظر طبیعی و با وجود موقعیت مناسب آن در حاشیه جاده بردسکن به سبزوار مورد توجه مسافران و گردشگران است.

وی گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی و مناظر طبیعی روستای کبودان اولین اقامتگاه‌های شهرستان با نام سبنی، سرکمر و بی بی بانو با ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال، در این روستا راه‎اندازی شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری بردسکن بیان کرد: منطقه حفاظت شده درونه در ۶۰ کیلومتری غرب شهر بردسکن با تنوع گیاهی و جانوری با ارزشی قرار گرفته است، علاوه‌بر آثار تاریخی و طبیعی زیادی که در این منطقه وجود دارد موضوعات دیگری چون گردشگری روستایی، عشایری و اکوتوریسم، کویرگردی، غارنوردی و آثار تاریخی، واقع شدن در مسیر مسافرتی و نزدیکی به کویر و ‌ماسه بادی‎های کویری از جمله عوامل دیگری هستند که این منطقه را متمایز کرده است.

وی ادامه داد: با هدف توسعه گردشگری روستایی و در جهت ارائه خدمات گردشگران و مسافران عبوری از مشهد مقدس و در مسیر بردسکن به یزد و استان‌های جنوب غربی و برعکس، لزوم راه‎اندازی واحدهای اقامتی و پذیرایی و به خصوص بوم‌گردی ضروری به نظر می‎رسید.

صابری زارع عنوان کرد: در حال حاضر اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خان درونه، با ۱۵۰۰ متر مربع و ۱۴ اتاق آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است. این اقامتگاه به عنوان چهارمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان، اواخر سال گذشته با  ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار گرفت همچنین توسعه این اقامتگاه به دلیل قرار گرفتن در جنب بافت قدیمی روستای درونه در دست اقدام است.

وی توسعه بوم‌گردی در شهرستان بردسکن را نوید بخش توسعه گردشگری روستایی دانست و گفت: به زودی دو اقامتگاه بوم‌گردی دیگر در روستاهای باب‌الحکم و حطیطه نیز افتتاح و به بهره‎برداری خواهند رسید.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری بردسکن افزود: تاکنون 14طرح متقاضی بوم‌گردی در شهرستان ارائه شده که برای 11 طرح آن در روستاهای سیر، بیجورد، خمی، زیروقت، باب‌الحکم، حطیطه و شهر شهرآباد موافقت اولیه صادر شده است.

وی بیان کرد: تعداد متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بردسکن تاکنون به ۱۷ پرونده افزایش یافته است‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =