کد خبر: 5222
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بزودی با همکاری شهرداری سیرجان برنامه یکساله شهر جهانی گلیم تدوین می شود، اظهار کرد: براساس این برنامه زمانبندی شده فعالیت های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی سیرجان و محصولات صنایع دستی آن انجام خواهد گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، "فریدون فعالی" در نشست مشترک با شهردار سیرجان با بیان اینکه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان نباید به دنبال تقویت درآمدهای سنتی باشند، اظهار کرد: اقتصاد گردشگری می تواند مانع از اتکا شهرداری ها به بودجه های دولتی شود و در ایجاد درآمد های پایدار و مستقل بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه با ورود شهرداری‌ها به مباحث گردشگری می توان چشم‌انداز روشنی را برای توسعه گردشگری شهری متصور باشیم، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شهرداری کرمان و شهرداریهای شهرهای مختلف استان در زمینه های متفاوتی با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان همکاری مطلوبی داشته اند.

فعالی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه ۹۸ اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تعامل نهادهای عمومی‌ و دولتی از جمله شهرداری‌ها با فعالان حوزه گردشگری است که امیدواریم این نهادها از این موقعیت استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه شهر سیرجان باید به صورت توانمند در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران حضور پیدا کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه نام شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شده است بنابراین برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران فرصت مناسبی برای رشد و توسعه بازار صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این شهرستان نیز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه به تکمیل و تجهیز ساختمان دبیرخانه شهر جهانی گلیم با همکاری شهرداری سیرجان خبر داد و افزود: این دبیرخانه در مجاورت موزه دستبافته های روستایی و عشایری شهر جهانی گلیم قرار دارد.

وی به تعیین مشاور برای تدوین طرح مطالعاتی موزه دستبافته های روستایی و عشایری شهر سیرجان اشاره و تاکید کرد: این طرح مطالعات پس از تدوین برای اجرا در اختیار شهرداری سیرجان قرار خواهد گرفت.

فعالی با اشاره به اینکه بزودی با همکاری شهرداری سیرجان برنامه یکساله شهر جهانی گلیم تدوین می شود، خاطرنشان کرد: براساس این برنامه زمانبندی شده فعالیت های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی سیرجان و محصولات صنایع دستی آن انجام خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =