جبار كوچكي­ نژاد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صندوق بیمه کشاورزی تأکید کرد: عمده‌ترین ویژگی بخش کشاورزی که آن را از سایر بخش‌های تولیدی اقتصاد متمایز می‌کند، گستردگی آن در طبیعت و شدت آسیب‌پذیری آن در برابر حوادث طبیعی است. کشاورزی ازجمله مشاغل خطرپذیر است، زیرا در اثر وقوع یک سیل یا خشک‌سالی حاصل دسترنج کشاورزان از بین می­رود.

جبار کوچکی­ نژاد در گفت‌وگو با روستانیوز افزود: با وجود اهمیت تولیدات کشاورزی در ایجاد امنیت غذایی کشور و وجود خطرات یاد شده که وقوع آن‌ها غیرقابل پیش‌بینی است، بیمه می‌تواند خسارت­ را تا حدی جبران کند؛ از همین‌رو ضروری است از صندوق بیمه بیش‌تر حمایت شود.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه کشاورزی به منابع بسیاری نیاز دارد که بخشی از منابع صندوق توسط دولت و بخشی از آن هم توسط کشاورزان تأمین می‌شود؛ اما باز هم این منابع پاسخگوی نیازها نیست. زمانی‌که حادثه­ای اتفاق می­افتد، گاهی آن‌قدر زمان پرداخت طولانی می‌شود که کشاورزان گله‌مند و ناراضی می‌شوند؛ درصورتی‌که اگر کشاورز وقتی محصولش بیمه می‌شود، در صورت وقوع خسارت هزینه‌هایش جبران ‌شود، تولید خود را از نظر کیفی و کمی بالا می‌برد. این در شرایطی است که اگر آسیبی به زمین یا محصول کشاورز وارد شود، صندوق بیمه بخشی از آن را جبران می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 با بیان این‌که تلاش خواهیم کرد اعتبارات صندوق را افزایش دهیم، گفت: در شرایطی که با کمبود بودجه در تمام بخش‌ها روبه‌رو هستیم؛ اما سعی خواهیم کرد درصورت ایجاد منابع جدید و تصویب آن، بخشی از منابع را به‌سمت بیمه محصولات کشاورزی سوق دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =