نظر افضلي

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که کشاورزی مهم‌ترین منبع تأمین امنیت غذایی کشور است، گفت: صندوق بیمه کشاورزی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند کشاورز را به کار و تولید محصول دلگرم کند؛ چراکه تنها منبع درآمد کشاورزان محصولشان است که اگر آن هم خسارت ببیند، تلاش یک‌سال آن‌ها به هدر می‌رود.

نظر افضلی در گفت‌وگو با «روستانیوز» افزود: حوادثی همچون خشک‌سالی، سیل و باران‌های شدید بسیاری از زمین‌های کشاورزی و محصولات درختی را نابود می‌کند، درصورتی‌که بودجه صندوق بیمه به میزان کافی باشد، می‌توان بخشی از خسارات را جبران کرد. به‌همین دلیل ما نمایندگان مجلس، به‌ویژه بخش کمیسیون کشاورزی در تلاشیم تغییر مهمی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای کشاورزان به‌منظور بیمه محصولات خود ادامه داد: بیمه کشاورزی دارای شفافیت زیادی بوده و پرداخت غرامت به واقعیت بسیار نزدیک‌ است. کشاورز می‌تواند براساس میزان محصولات تولیدی و درآمدزایی خود محصولاتش را بیمه و در زمان وقوع خسارت غرامت مناسبی را دریافت کند. از طرفی بیمه نیز باید خسارت پرداخت کند تا کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات خود ترغیب شوند. لازم است تعامل دوطرفه‌ای بین صندوق بیمه کشاورزی و کشاورزان برقرار شود تا از این صندوق بیش‌تر بهره برده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =