علی اکبری

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان بودجه در نظر گرفته شده به‌منظور بیمه محصولات کشاورزی گفت: تاکنون یک‌هزار و ۶۵۰ میلیاردتومان برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده که باید در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مورد بررسی بیش‌تر قرار بگیرد و تلاش خواهیم کرد با رایزنی این مبلغ را افزایش دهیم. این موضوع در کمیسیون کشاورزی هم به تصویب رسیده و امیدواریم منابع برای بودجه نیز موجود باشد.

علی‌اکبری افزایش اعتبارات صندوق را کمک موثری به بخش تولید عنوان کرد و به «روستانیوز» گفت: نگاه ما در کمیسیون کشاورزی به بخش تولید بسیار مثبت است و صندوق بیمه کشاورزی هم نقشی اساسی در تولید دارد. با همین نگاه بود که سال گذشته منابع صندوق را افزایش دادیم؛ چراکه در غیر این صورت بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی توان جبران خسارات موجود را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه اتفاقاتی که در دنیا به‌عنوان حوادث غیرمترقبه تلقی می‌شود، در کشور ما بسیار رخ می‌دهد. ما تلاش خود را در کمیسیون کشاورزی و کمیسیون تلفیق انجام می‌دهیم تا بتوانیم تغییراتی در رقم اعتبار صندوق بیمه کشاورزی در سال ۹۹ ایجاد کنیم. اشکالی که وجود دارد، این است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی ردیف مستقلی ندارد و در مجموعه اعتبارات حوادث بحرانی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر با توجه به بروز حوادثی مانند سیل و زلزله این‌گونه حوادث در فوریت قرار می‌گیرند و زمانی‌که باید حقوق کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شود، اعتباری در اختیار نیست.

اکبری اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا ردیف بودجه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی مستقل شود. با استقلال این صندوق اعتبار در نظر گرفته شده تقسیم نمی‌شود و میزان بودجه مصوب در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهت پرداخت خسارت کشاورزان خسارت‌دیده هزینه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =