علي قرباني

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ درخصوص افزایش بودجه بیمه کشاورزی اظهار داشت: کشور ما جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و شاهد وقایع طبیعی بسیاری در هر سال هستیم، در نتیجه این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

علی قربانی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: سال گذشته بر اثر سیل ۳۵ هزارمیلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شد که اگر کل محصولات خسارت‌دیده بیمه می‌شد، بخش بزرگی از آن را بیمه می‌توانست پرداخت کند.

قربانی با بیان این‌که متأسفانه رقم‌ها در بودجه بسیار کم است، افزود: از موافقان افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی هستم و در کمیسیون تلفیق نیز تلاش خواهیم کرد، این رقم افزایش پیدا کند، چون یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که بتوانیم مردم را توانمند کنیم تا روی پای خودشان بایستند، تقویت بیمه‌ها است.

وی تصریح کرد: دولت به‌جای این‌که مستقیماً به پرداخت خسارت‌ها اقدام و زمینه سوءاستفاده را برای عده‌ای فراهم کند، باید بیمه‌ها را از نظر مالی توانمند کند تا در صورت بروز هرگونه خسارتی، طبق گزارشی که داده می‌شود، پرداختی‌ها انجام شود.

قربانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کارآمدی سازکار بیمه در حوادثی مانند سیل بهار سال جاری، افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی تا چه میزان ضرورت دارد، گفت: ضرورت این کار بسیار زیاد است؛ اما نیازمند دو عامل است؛ یکی این‌که منابع صندوق از سوی دولت و از سوی خود بیمه‌گذاران افزایش پیدا کند، مورد بعدی نیز که بسیار هم مهم است، جلب اعتماد اجتماعی است.

وی تأکید کرد: در بحث تقویت صندوق بیمه کشاورزی مهم‌ترین موضوع این است که اعتماد اجتماعی بالا برود و علاوه‌بر این‌که برای مردم و کشاورزان دوره‌های آموزشی درخصوص ضرورت و اهمیت بیمه کردن محصولات برگزار می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن نیز خسارات توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شود، چون مادامی که مردم اثرات موثر بیمه را به‌موقع نبینند، هرچه هم که آن‌ها را دعوت کنند تا محصولاتشان را بیمه کنند، علاقه‌ای به این کار پیدا نخواهند کرد.

قربانی درخصوص عملکرد صندوق بیمه کشاورزی در تأمین امنیت خاطر کشاورزان و در تأمین امنیت غذایی کشور نیز گفت: عملکرد این صندوق در دو سال گذشته در استان ما یعنی خراسان‌شمالی خوب بوده است، به‌طوری‌که در مناطقی که کشاورزان خسارت دیده بودند، به‌طور متناسب خسارت‌ها را پرداخت کردند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث و بلایای طبیعی که طی دو سال گذشته در کشورمان رخ داد، قطعاً در صحن علنی نیز عنوان خواهیم کرد که صندوق بیمه کشاورزی نیازمند تقویت‌شدن است و راهی جز توانمند کردن مردم و حمایت از صنعت بیمه در بخش‌های مختلف به‌خصوص در بخش کشاورزی نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =