ابوالفضل حسن‌بيگي

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: واقعیت امر این است که ایران یک کشور چهار فصل است و محصولات کشاورزی متنوعی در نقاط مختلف آن کشت می‌شود؛ لذا در بخش کشاورزی علاوه‌بر آنچه تا به حال سرمایه‌گذاری شده، باز هم جا دارد که سرمایه و اعتبارات بیش‌تری هزینه شود.

ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که چون هنوز به نیروی علم مسلط نشده‌ایم، از سرمازدگی، سیل و خشک‌سالی سالانه ضرر و زیان زیادی می‌بینیم، به «روستانیوز» گفت: برای درخواست افزایش بودجه در یک بخش باید به خزانه دولت نیز توجه کنیم؛ چراکه در شرایط فعلی دولت با کمبود اعتبارات مواجه است، لذا باید به بودجه موجود به‌گونه‌ای فکر کنیم که در آن هم به قشر آسیب‌پذیر کمک کرده، هم نارسایی‌های گذشته را تأمین و هم بتوانیم کارهای ضروری و امنیت غذایی کشور را تأمین کنیم.

حسن‌بیگی درخصوص ضرورت افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: به‌شخصه با تقویت مالی این صندوق موافق هستم و لازم است که دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد تا به این ترتیب کشاورزان که قشر آسیب‌پذیری هستند، ضرر نکنند و بتوانند در آینده خدمات بیش‌تری به جامعه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: سقف اعتباری صندوق بیمه کشاورزی بسیار ناچیز است، در شرایطی که باید به آن دسته از کشاورزانی که از ناحیه سیل، سرمازدگی و موارد دیگر آسیب‌هایی زیادی دیده‌اند، کمک‌های شایانی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ خطاب به دیگر نمایندگان گفت: پیشنهاد من این است که از محل مازاد فروش نفت که در بودجه لحاظ نشده، بخشی را به بیمه کشاورزی اختصاص دهیم؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود در سال آینده وضع اعتبارات از جانب صادرات نفت بهتر شود.

حسن‌بیگی افزود: از سوی دیگر علاوه‌بر این‌که تولیدات پتروشیمی افزایش یافته است، برخی از پالایشگاه‌های بنزین به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند؛ لذا در اواسط سال ۹۹ درآمدهایی خواهیم داشت که بهترین راه برای هزینه‌کردن این اعتبارات تقویت بخش کشاورزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =