محمدابراهيم رضايي

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 اظهار داشت: دولت با توجه به شرایط موجود بودجه را خوب بسته است، درواقع به نحوی بسته که بتواند برنامه‌های مدنظر را با همین بودجه محقق سازد؛ بنابراین اگر درآمدها زیاد شود، در آینده متممی به آن اضافه و بودجه بخش کشاورزی را تقویت می‌کند.

محمدابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، درخصوص نقش مجلس در حمایت از صندوق بیمه کشاورزی در راستای مدیریت ریسک به «روستانیوز» گفت: نمایندگان باید درصد توان صندوق را ارتقاء دهند و از آن طرف هم صندوق قوی‌تر وارد میدان شود؛ یعنی اگر به کشاورز یا دامدار ضرری وارد شد، صندوق با قوت بیش‌تری تکالیف خود را انجام دهد.

رضایی افزود: از سوی دیگر دولت باید این صندوق را به حدی تقویت کند که به محض این‌که کارشناس تشخیص داد به کشاورزی خسارت وارد شده است، در همان محل خسارت را به کشاورز پرداخت کند تا پشتوانه‌ای برای ادامه کار وی باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در پاسخ به این پرسش که با توجه به کارآمدی سازکار بیمه در رخدادهایی مانند سیل اوایل سال جاری، تقویت بنیه مالی و افزایش سرمایه صندوق را تا چه میزان ضروری می‌دانید، گفت: اگر توان مالی وجود داشته باشد، قطعاً تقویت مالی این صندوق جزو اولویت‌هاست؛ چراکه اگر بنیه مالی این صندوق تقویت شود، اثر ماندگاری در آینده کشاورزان، به‌خصوص روستاییان خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: بنابراین هرچه صندوق بیمه کشاورزی بیش‌تر تقویت شود، به‌تبع شرایط کشاورزان نیز بهتر خواهد شد. به‌همین دلیل به‌شخصه موافق این امر هستم و مطمئناً درصورتی‌که درآمدهایی حاصل شود، دولت نیز این کار را انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: در هنگام طرح بودجه بیمه کشاورزی به مجموع درآمدها توجه می‌کنیم و چنانچه درآمدهایی که در بودجه مورد توجه قرار نگرفته است، افزوده شود، ما و دیگر نمایندگان از تقویت مالی صندوق بیمه کشاورزی پشتیبانی خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =