حسين رضازاده

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: اگرچه بودجه صندوق بیمه هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد، با وجود این معتقدم باید میزان آن بیش از رقم فعلی باشد، چون از نزدیک با کشاورزان ارتباط دارم و می‌دانم که بیش از این به بیمه محصولاتشان نیاز دارند.

حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: درست است که در کشور ما به بیمه به‌عنوان یک صنعت نگاه نمی‌شود؛ اما شاهدیم که کشاورزان از بیمه استفاده می‌کنند تا درصورت خسارت‌دیدن و از بین رفتن محصولاتشان، زحمات یک‌ساله‌ آن‌ها از بین نرود، اما گاهی میزان خسارات‌ به حدی زیاد است که با این ارقام قابل‌جبران نیست.

رضازاده افزود: اکنون کشاورزان از چند جهت آسیب‌پذیرترین قشر جامعه ما هستند؛ یکی از جهت خسارت‌هایی که می‌بینند و دیگری از جهت افزایش قیمت مواد اولیه‌ مورد نیازشان. از سوی دیگر از این نظر که محصولاتشان با قیمتی متناسب با تورم موجود خریداری نمی‌شود، آسیب‌پذیر هستند و عملاً کشاورزان ما از روی ناچاری کشاورزی می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کارآمدی سازکار بیمه در رخدادهایی مانند سیل اوایل سال جاری، افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی تا چه میزان ضروری است، گفت: مسلماً بودجه این صندوق باید افزایش مناسبی داشته باشد؛ چون صنعت کشاورزی یک صنعت پایه و مادر است که در بحث استقلال هر کشوری تأثیرگذار است؛ بنابراین نیاز است که حمایت بیش‌تری از آن شود.

رضازاده درخصوص نحوه حمایت مجلس از صندوق بیمه کشاورزی در راستای مدیریت ریسک نیز گفت: مجلس در قالب لوایحی که تقدیم می‌کند، می‌تواند از این مسأله حمایت کند. خوشبختانه فضای مجلس نیز به‌گونه‌ای است که نمایندگان غالباً از کشاورزان حمایت 100 درصدی می‌کنند؛ بنابراین هر پیشنهادی درخصوص بیمه کشاورزی و تقویت بودجه بخش کشاورزی مطرح شود، بعید می‌دانم در مجلس با آن مخالفت شود.

وی گفت: اگر نمایندگان بتوانند در قالب یک پیشنهاد و از طریق راهکاری‌هایی که دولت یا مجلس ارائه می‌دهد، بودجه بیمه‌ کشاورزی را تقویت کنند، می‌توان به این صندوق و به‌تبع آن به کشاورزان کمک کرد و به آن‌ها برای ادامه کشت محصولاتشان اطمینان خاطر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =