حسن سليماني

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: اگر قرار است از محصولات کشاورزی حمایت کنیم، باید این حمایت متناسب با واقعیتی که در قانون برنامه پیش‌بینی شده، باشد. واقعیت قانون برنامه این است که کشاورزی و محیط‌زیست جزو محورهای اصلی است و باید تأمین اعتبار شوند.

حسن سلیمانی، نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: بالاترین مسأله برای ما امنیت غذایی است که متأثر از حوادث، بلایای طبیعی و غیره است و اقتضایش توجه ویژه به مبانی بیمه محصولات کشاورزی است؛ بنابراین اگر مبلغ بودجه تخصیص‌یافته به صندوق بیمه کشاورزی کم است، باید برمبنای نظرات کشاورزی و مجریان بیمه محصولات کشاورزی، به حد قابل‌قبول و تعادل برسد؛ چراکه این مسأله جزو ضروریات است.

سلیمانی درخصوص ضرورت تقویت صندوق بیمه کشاورزی نیز تصریح کرد: به هر حال از سوی کشاورزان مطالباتی از این صندوق وجود دارد و کشاورز باید این صندوق را به‌عنوان حامی خود در زندگی لمس و با آن ارتباط برقرار کند. پس این صندوق باید اعتماد کشاورزان را بیش‌تر از گذشته جلب کند. افزایش سرمایه این صندوق نیز به طرق مختلف در قانون ممکن شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در پاسخ به این پرسش که مجلس چگونه می‌تواند صندوق بیمه کشاورزی را در مدیریت ریسک حمایت کند، گفت: نمایندگان مجلس براساس آگاهی‌هایشان تصمیم‌گیری می‌کنند؛ بنابراین باید دید آگاهی نمایندگان نسبت به این سازمان مثبت است یا منفی. اگر مثبت باشد، قطعاً تصمیم مثبتی برای این سازمان و بودجه تخصیص یافته به آن می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =