حسينعلي حاجي‌دليگاني

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 درخصوص افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی گفت: هنوز در جزئیات نوع و میزان اعتبارات اختصاصی وارد نشده‌ایم؛ اما به‌زودی به این موضوع ورود خواهیم کرد و قطعاً در کمیسیون تلفیق به بحث بودجه بیمه کشاورزی توجه خواهیم داشت، تا این بودجه به نحوی نباشد که در بخش کشاورزی امنیت غذایی ‌ما به خطر بیفتد؛ چراکه به خطر افتادن امنیت غذایی کشور هزینه‌های بسیار زیادی برای ما در بر خواهد داشت.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «روستانیوز» گفت: اگر امنیت غذایی ‌ما در خطر باشد و در کشور محصولات را به اندازه کافی نداشته باشیم، لاجرم باید محصولات استراتژیک را وارد کنیم و همان‌طور که می‌دانید، واردات نیز هزینه‌های چندهزار میلیاردی برای کشور دربر خواهد داشت.

حاجی‌دلیگانی در خصوص نحوه حمایت نمایندگان مجلس از صندوق بیمه کشاورزی برای مدیریت بهتر ریسک عنوان کرد: با توجه به آسیب‌ها و خسارت‌هایی که به محصولات کشاورزی وارد می‌شود، لازم است که محصولات کشاورزی از پشتوانه خوبی برخوردار باشد تا کشاورزان هم رغبت به کشت و بیمه کردن محصولات خود داشته باشند.

وی افزود: اگر پرداخت خسارت‌ها به‌موقع باشد، موجب ترویج فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌شود و این امر یک ضرورت است؛ بنابراین ما نمایندگان باید از تقویت مالی صندوق بیمه کشاورزی حمایت کنیم؛ چراکه این صندوق یک ضمانت خوب برای کمک‌ به کشاورزان در زمان وارد شدن آسیب‌های جدی محسوب می‌شود.

حاجی‌دلیگانی با بیان این‌که افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی ضروری است، تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق نظرات خود را ارائه خواهیم داد و در نهایت براساس نظرات کارشناسی و در راستای تقویت این صندوق تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =